April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
میرزایی قلعه از ارایه ۱۵۰ بسته و یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خبرداد
کد خبر: ۴۰۹۱۳۴
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
معاون گردشگری مناطق آزاد از ارایه ۱۵۰ بسته و یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری خبر داد.

قدرت نمایی مناطق آزاد در نمایشگاه گردشگری

یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی که برای رونق اقتصادی تعریف می‌شود، صنعت گردشگری است. گردشگری به اندازه‌ای اهمیت یافته که از آن به عنوان صنعت یاد می‌شود. گردشگری ظرفیت‌های نهفته بسیاری را نمایان می‌کند و بخش‌هایی را به جریان می‌اندازد که از نظر مردم و ساکنان یک منطقه امری عادی بوده، در حالی که برای مردم دیگر نقاط جهان، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. گردشگری در بخش‌های گوناگون آثار باستانی، صنایع دستی، جاذبه‌های آب و هوایی، موقعیت‌های جغرافیایی همچون کوه و جنگل، آداب و رسوم و بسیاری موارد دیگر تعریف می‌شود.

بحران بی خبری

بزرگترین چالشی که گردشگری را تهدید می‌کند، بی اطلاعی و بی خبری مردم یک شهر، کشور و جهان از ظرفیت‌های موجود است. برای آنکه بدانیم بی خبری تا چه اندازه مشکل ساز است، کافی است در بین مردم کشورمان به جستجو بپردازیم و از آنان بخواهیم در مورد گردشگری کشورمان توضیح دهند. بسیاری از آثار باستانی برای بسیاری از مردم کشورمان وجود خارجی ندارد و به همین دلیل حتی به فکرشان نرسیده که به آنجا سری بزنند.

گردش مالی بالا

گردشگری به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌تواند اقتصاد یک محله، منطقه یا کشور را متحول کند. نبود درک درست از گردشگری باعث می‌شود تا ظرفیت‌ها مغفول بماند. امروزه بسیاری از کشور‌های جهان با درک درست از ظرفیت گردشگری، توانسته اند تراز مالی کشورشان را بهبود ببخشند. سرمایه گذاری در بخش گردشگری زیاد سنگین نیست، اما زیرساخت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. حمل و نقل مناسب، هتل و مسافرخانه، جاده و مواردی از این دست می‌تواند در رونق گردشگری نقش مهمی را ایفا کند.

برگزاری نمایشگاه

برای معرفی ظرفیت‌ها در هر بخشی، به اطلاع رسانی درست و دقیق نیاز است که مهمترین روش اطلاع رسانی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است. باید بپذیریم که هرگز نمی‌توان تمامی ظرفیت‌ها در یک بخش را گرد هم آورد و به نمایش گذاشت، در حالی که نمایشگاه این فرصت را به وجود می‌آورد. در نمایشگاه‌ها می‌توان شرکت‌های بزرگ در بخش‌های سه گانه اقتصاد یعنی دولت، بخش خصوصی و تعاونی را گرد هم آورد و در قالب هم افزایی به صورت یک بسته جامع به مردم ارایه کرد. نمایشگاه‌های تخصصی جذابیتی برای مردم ندارد، اما نمایشگاه گردشگری از جذابیت قابل توجهی برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید:

عرض اندام قشم در حضور رقبا



نمایشگاه گردشگری

بدلیل اهمیتی که گردشگری دارد، نمایشگاه گردشگری به صورت مستمر برگزار می‌شود به نوعی که هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. از آنجا که مناطق آزاد ظرفیت قابل توجهی در گردشگری ایران است و جذابیت‌های بسیاری برای مردم ایجاد می‌کند، شورای عالی مناطق آزاد با قدرت و قوت در این دوره از نمایشگاه حضور یافته که محمد فرزاد میرزایی قلعه، مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد کشور از حضور این مناطق در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد.

حضور مناطق آزاد

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که از ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، مناطق آزاد کشور با حضور تمامی مناطق ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و حکمرانی خود را در این عرصه به نمایش خواهند گذشت. میرزایی قلعه برنامه‌های حضور مناطق آزاد در نمایشگاه تهران را تشریح کرد و گفت: در این دوره ضمن معرفی جاذبه ها، تلاش داریم سیاست‌های مناطق آزاد را در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باز تعریف کنیم و این امر به مصداق در معرفی بسته‌های سرمایه گذاری خود را نشان می‌دهد.

سرمایه گذاری یک میلیاردی

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد کشور با اعلام اینکه مناطق آزاد با ۱۵۰ بسته سرمایه گذاری با مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار در عرصه گردشگری در نمایشگاه حضور دارد گفت: این اولین باری است که مجوز بی نام به سرمایه گذاران مناطق آزاد آماده واگذاری است. در ادامه میرزایی قلعه تمامی فعالان حوزه گردشگری را به بازدید از غرفه‌های مناطق آزاد در این نمایشگاه دعوت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: