April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۴۹
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
مصاحبه اختصاصی حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

تحقق کریدور شرق به غرب با اجرای طرح جامع منطقه آزاد ماکو (+فیلم)

گروسی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن این اعیاد با روزهای برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: ما در حوزه گردشگری بنا داریم با کشورهای عضو اکو  در اردیبهشت ماه یک نمایشگاه برگزار کنیم و امیدواریم علاقمندان به حوزه گردشگری شمال غرب ایران را به کشورهای عضو اکو معرفی کنیم. به این دلیل که کشور ایران جزو موسسین سازمان اکو است و ما می‌خواهیم کشورهای عضو اکو را برای همکاری‌های اقتصادی، گردشگری و دیگر زمینه‌ها مانند لجستیک و ترانزیت دعوت کنیم تا این شروعی باشد برای پروژه‌های بزرگ. 

وی افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان نقطه اتصال قاره آسیا به قاره اروپا می‌تواند در چندین حوزه به عنوان هاب مطرح شود. ما نیز سعی مان بر این بوده است که از این مزایا استفاده کنیم و در برنامه‌ریزی‌های خود آنها را در نظر داشته باشیم. یکی از این مزایا که یک مگا پروژه نیز هست بحث لجستیک هوشمند می‌باشد، ما دهکده‌ای به مساحت ۱۸۲۰ هکتار شامل فرودگاه، راه آهن، بندر خشک، انبارها و سردخانه‌ها برای منطقه آزاد ماکو تدارک دیده‌ایم تا این منطقه آزاد بتواند به عنوان کریدور شرق به غرب عمل کند.

 

 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو درباره موضوع امنیت غذایی گفت: موضوع دومی که باید به آن اشاره کنم و جزو پروژه‌های بزرگ است بحث امنیت غذایی است و به همین منظور بزرگترین باغ مدرن و هوشمند گردو و پسته به مساحت ۲۰۹۰ هکتار در منطقه آزاد ماکو احداث شد و این افتخار را دارم که اعلام کنم که این پروژه در نوع خود دومین در جهان و اولین در غرب آسیا است.

وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: موضوع سوم هم که باید به آن اشاره شود تفاهم نامه‌ای است که با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جناب آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی منعقد کردیم مبنی بر احداث اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه آزاد ماکو تا بتوانیم صنایعی که به تجاری سازی رسیده‌اند و فناور هستند در این شهرک جای بدهیم تا این صنایع بتوانند صادرات خود را آغاز کنند.

همچنین ما در حوزه گردشگری تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت هواپیمایی ماهان منعقد کردیم که گردشگری ترکیبی را میان کشورهای مختلف و منطقه آزاد ماکو را داشته باشیم و گردشگرانی که به این حوزه سرزمینی می‌آیند بتوانند از منطقه آزاد ماکو به کشورهای مختلف منطقه اوراسیا و کشورهای اروپایی سفر کنند. در کل این پروژه‌ها مهم‌ترین حوزه‌هایی بودند که در طرح جامع منطقه آزاد ماکو تصویب شدند.

 

بیشتر بخوانید: منطقه آزاد ماکو پل ارتباطی چین و اروپا

 

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در فضایی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن از ۲۳ الی ۲۶ بهمن با حضور 12 کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: