April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۵۵
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با توزیع شیر در مدارس غیر انتفاعی مشکلی ندارد.

شیر مدارس به طور مداوم از نظر سلامت پایش می‌شود

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: شیر برای تکمیل تغذیه دانش‌آموزان است. یعنی اگر دانش آموزی در خانه به دلایلی همچون اقتصادی، سبک غلط غذایی و ذائقه، تغذیه کامل ندارد ما موظف هستیم آن‌ها را به سمت تغذیه سالم سوق دهیم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش توزیع شیر را از مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان آغاز کرده است. در حال حاضر شیر در سراسر کشور توزیع شده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا در مدارس غیر انتفاعی شیر توزیع نمی‌شود؛ اظهار کرد: توزیع شیر برای قشر برخوردار تهران حذف نشده است. اگر بپذیریم دانش آموزان مدارس غیردولتی عموما از خانواده‌هایی هستند که توانایی تهیه تغذیه مناسب برای فرزندان خود را دارند؛ عقلانی است که توزیع شیر را ابتدا از مناطق کم برخوردارتر جامعه شروع کرده و در صورت امکان به مدارس غیر انتفاعی نیز ارائه شود.

فرهادی گفت: وزارت آموزش و پرورش با توزیع شیر در مدارس غیر انتفاعی مشکلی ندارد، اما بنا به دلایل گفته شده در اولویت آخر قرار دارند.

او ادامه داد: در بحث تولید و توزیع شیر مدارس چند دستگاه با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند و در این امر دخالت دارند. به دلیل این که سلامتی دانش آموزان در میان است٬ تولید شیر به طور مداوم پایش می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های تولید کننده شیر مدارس دارای گرید A، تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد هستند و ما فقط از این شرکت‌ها شیر را خریداری می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: