April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قائم مقام دادگستری استان تهران مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۰۹۲۶۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قانونگذار این امکان را فراهم کرده که افراد در هر مرحله از رسیدگی پرونده بتوانند برای خود داور انتخاب کنند.

صدور پروانه داوری برای ۲۳۰ نفر در تهران

حاجی رضا شاکرمی در نخستین همایش داوران حرفه‌ای در سالن اجتماعات مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در قانون آیین دادرسی مدنی در مواد ۴۵۴ تا ۵۰۲ به بحث داوری اختصاص داده شده است و این موضوع حاکی از ارزش گذاری قانونگذار برای امر داوری در آن زمان بوده است.

شاکرمی گفت: در بحث داوری اشخاص، کسانی را که از هر نظر قبول دارند به عنوان داور انتخاب می‌کنند بسیاری از موارد و موضوعاتی که در دادگستری‌های کشور مطرح می‌شود موضوع قضایی نیست بلکه به اختلافاتی اختصاص دارد که در یک قرارداد بین افراد ایجاد می‌شود و با داوری و بحث قابل رفع شدن است.

قائم مقام دادگستری استان تهران تصریح کرد: قانونگذار این امکان را فراهم کرده است که افراد در هر مرحله از رسیدگی بتوانند برای خود داور انتخاب کنند.

وی تسریع در رسیدگی و تخصصی بودن داوری، حفظ اسرار شخصی مراجعان، تعیین محل رسیدگی به انتخاب طرفین، مشارکت دادن عموم مردم در داوری و اجرای صحیح رای داوری را از مهمترین مزایای آن بر شمرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از تعداد ۲ هزار و ۳۴۰ نفر متقاضی داوری تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مصاحبه پذیرفته شده و ۲۳۰ نفر موفق به اخذ پروانه داوری در استان تهران شده‌اند و مابقی پروانه‌ها نیز در شرف صدور هستند.

شاکرمی ادامه داد: اولین کانون داوری حرفه‌ای را در دادگستری استان تهران تشکیل دادیم و شعبات تخصصی را با این کانون همراه کردیم و در یک مجتمع ویژه مستقر کردیم که بتوانیم مردم را نیز برای استفاده از داوری ترغیب و تشویق کنیم.

حاجی رضا شاکرمی در پایان سخنان خود افزود: با برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیقی که انجام شده به آینده این طرح امیدوار هستم و ایمان داریم که نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: