April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۷۵
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
هتل 5 ستاره یاکاموز میزبان گردشگران استان اردبیل خواهد بود.

درهای باز هتل یاکاموز به سوی گردشگران داخلی و خارجی (+فیلم)

شاهین خدامرادزاده مدیر هتل یاکاموز اردبیل در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن معرفی این هتل 5 ستاره درباره استان اردبیل گفت: هتل یاکاموز دارای 60 اتاق در دوازده طبقه با زیبایی به وسعت 7500 متر مربع است. استان اردبیل از نظر گردشگری سرزمینی  چهارفصل است، هم دارای جاذبه طبیعی دشت، کوهستان، جنگل و دریا است و هم یکی از مقاصد گردشگری کشور به حساب می‌آید. استان اردبیل همچنین به شهر چشمه‌های بهشتی، پل‌های معلق معروف است و ما از عموم هموطنان دعوت می‎‌کنیم از پتانسیل‌های گردشگری استان اردبیل استفاده کنند.

 

  هتل‌داری در ایران سابقه‌ای طولانی دارد و این صنعت راه درازی را تا به این نقطه‌ای که امروز در آن قرار دارد طی کرده است. اولین هتل ایرانی را یک مهاجر روسی به نام خاچینگ مادیکیانس در سال ۱۳۰۶ ساخته است که یک کافه در خیابان نادری با نام کافه نادری بوده است و انواع غذاها و نوشیدنی های فرنگی در آن سرو می شده است. گراند هتل نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل های ایران است که نیم قرن پیش در تهران ساخته شده است.

 

 

البته باید اشاره کرد که تاریخچه هتلداری در ایران به سالهای بسیار دور و به کاروانسراهای راه ابریشم باز می گردد.راه ابریشم با طول ۸۰۰۰ کیلومتر دارای کاروانسراهای متفاوت بوده است که این کاروانسراها دارای آب‌انبار، اتاق، حجره، حمام، قنات، چاپارخانه و تلگراف خانه بوده است. کاروانسرای میان دشت که ظرفیت ۲۰۰۰۰ مهمان را داشت این مسیر بوده است. همچنین می‌توان به کاروانسراهایی چون کاروانسرای دیرگچین قم ،کاروانسرای زین الدین یزد،کاروانسرای شاه عباسی نیشابور اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد ماکو سرزمین چهار فصل گردشگری (+فیلم)

 

 اکنون با توجه ویژه دولت به پتانسیل‌های گردشگری طبیعی و تاریخی کشور صنعت هتل‌داری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این صنعت فرصت مغتنمی است تا بخش خصوصی بتواند نقش خود را در توسعه صنعت گردشگری ایفا کند و تاکنون نشان داده است در این صنعت نیز نقش پررنگی داشته است. استان اردبیل به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری کشور همواره نیاز به مجمتمع‌های اقامتی در خور شان این شهر داشته است نیازی که توسط هتل یاکاموز اردبیل مرتفع شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: