April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۸۹
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
0
مدیرکل بندر شهید رجایی بر ضرورت بکارگیری اقتصاد آبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا، توسعه اقتصادی و بهبود سهم یک درصدی حمل ونقل دریایی تاکید کرد.

بهبود سهم یک درصدی حمل‌و‌نقل کالای دریابرد نیازمند به کارگیری اقتصاد آبی است

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: حمل و نقل دریایی با اقتصاد جهانی ارتباط مستقیم دارد و یکی از مولفه‌های اصلی و اثرگذار در ارتباط با توسعه به شمار می‌رود، توسعه دریامحور بهره‌گیری از دو موضوع حکمرانی اقیانوسی و اقتصادی آبی است و استفاده از ظرفیت‌های موجود از دریا تلقی می‌شود.

به گفته وی دریامحور یک رویکرد است که در آن فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به سواحل، جزایر و مناطق ساحلی منتقل می‌شوند تا با استفاده از منابع دریایی برای توسعه اقتصادی، بهبود شرایط زندگی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید ناخالص داخلی همراه منجر شود.

او می‌گوید: اقتصاد آبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا به منظور توسعه اقتصادی حائز اهمیت بوده و امروزه دنیا به این باور رسیده که اقتصاد قوی باید مرتبط با دریا باشد.

وی با بیان اینکه مبنای اقتصاد آبی جدا کردن توسعه اجتماعی- اقتصادی از تخریب محیط زیست است، گفت: اقتصاد اقیانوسی که قابلیت احیاکنندگی و ترمیمی دارد، منجر به افزایش سلامت و رفاه انسان از جمله امنیت غذایی و معیشت پایدار می‌شود.

عباس‌نژاد با اشاره به سهم ۲۶۲ میلیون تنی سهم ایران از کالای دریابرد در سال ۲۰۲۳ افزود: با توجه به وجود ظرفیت زیاد در حوزه حمل و نقل دریایی سهم یک درصدی حمل و نقل کالای دریابرد ایران در جهان را می‌توان بهبود بخشید که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و همسو با هنجار‌های بین‌المللی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: