April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۳۵۸
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
0
مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری گفت: تا پایان سال ۲۲۵ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده نوسازی می‌شود که تکمیل آن در گرو پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن توسط بانک‌های عامل است.

تحقق هدف نوسازی بافت‌های فرسوده با پرداخت تسهیلات ساخت

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تأکید دولت بر اولویت نوسازی در تولید و عرضه مسکن است به همین دلیل مشوق‌های مختلفی برای تسهیل نوسازی تصویب شده که در حال اجراست.

به گفته وی با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در ۱۶۷ هزار هکتار اراضی کشور موجود است و یک سوم جمعیت کشور در این واحد‌ها ساکن هستند، نوسازی در اولویت برنامه خانه‌سازی دولت قرار گرفته است.

او یادآور شد: در همین راستا در برنامه هفتم هم تسهیل نوسازی آمده و بند‌های مختلفی از برنامه هفتم به بخش نوسازی مربوط است.

آیینی اظهار کرد:برای شتاب‌بخشی به نوسازی واحد‌های فرسوده، حمایت از مالکان، سازندگان و توسعه‌گران در این بافت‌ها، دولت در برنامه هفتم شهرداری‌ها را مکلف کرده ظرف ۲ هفته تا حداکثر ۳ ماه پروانه ساخت صادر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمایت مالی از ساکنان بافت فرسوده برای نوسازی واحد‌ها از برنامه‌های مهم در ساخت‌وساز است گفت: بر این اساس در بافت‌های فرسوده ۴ نوع وام پرداخت می‌شود که پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان وام با نرخ سود صفر درصد و زمان بازپرداخت ۷ سال مهم‌ترین آن است.

وی تاکید کرد: پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی مانند نهضت ملی مسکن، وام ودیعه برای اسکان موقت و وام نوسازی بافت‌های تاریخی، تسهیلات دیگری است که به ساکنان محلات هدف و بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه دولت افزایش دوره بازپرداخت وام بدون سود از ۳ به ۷ سال است؛ اتفاقی که یکی از خواسته‌های مردم ساکن در بافت‌های فرسوده بود.

وی افزود تا پایان سال از رکورد نوسازی ۹۲ هزار واحد که در سال ۹۱ کسب شد، عبور می‌کنیم و تا پایان امسال برنامه نوسازی ۲۲۵ هزار واحد به اتمام می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: