April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۳۸۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مالباختگان یک شرکت فروش تلفن همراه که مالک آن متواری شده و این‌روزها حواشی زیادی ایجاد کرده سلبریتی‌ها را در ترغیب آن‌ها به خرید مقصر می‌دانند.

سلبریتی‌های حامی کوروش کمپانی محکوم‌اند؛ باید جبران خسارت کنند

شرکت کوروش کمپانی که با ادعای فروش گوشی آیفون ۲۰ میلیونی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، تعطیل شده و مالک این شرکت متواری است، این موضوع را پلیس تایید کرده و در پی یافتن مالک و همدستان او هستند.

مالکان این فروشگاه با استفاده از سلبریتی‌ها با جلب اعتماد مردم اقدام به پیش فروش گوشی کردند و حالا تمام کاسبی خود را جمع کرده اند و مردم در پی احقاق حق خود از این شرکت هستند.

مالباختگان این شرکت فروش گوشی معتقدند سلبریتی‌های تبلیغ کننده نقش زیادی در ترغیب آن‌ها به خرید از این فروشگاه را داشته‌اند و در این موضوع نقش اساسی دارند.

حمید رضا محمدی وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شرکت کوروش کمپانی که با استفاده از اعتبار سلبریتی‌ها در جامعه با تبلیغات گسترده هموطنان را فریب داده و آن‌ها را اغفال کرده است گفت: این موضوع از دو بعد کیفری و حقوقی بررسی می‌شود که در بحث کیفری به دلیل اینکه سلبریتی‌ها مباشر انجام بزه نبودند و با فرض اینکه عمل این افراد، تشویق به انجام خرید از فروشگاه مذکور بدانیم در سطح معاونت است و، چون وحدت قصد میان سلبریتی‌ها و فرد متهم موجود نداشته است نمی‌شود در این موضوع برای سلبریتی‌ها مسئولیت کیفری در نظر گرفت.

وی گفت: در خصوص موضوع مهم مسئولیت مدنی برای سلبریتی‌ها مباحثی وجود دارد، زمانی که فردی دارای اعتبار اجتماعی است و این اعتبار را در مسیری هزینه می‌کند و ضمانت اعتبار شخص خاصی می‌کند، با یک معرفی ساده متفاوت است و در این موضوع رابطه سببیت و ایجاد ضرر برای مردم وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه در این مسئله به خاطر اینکه برای بار اول است موضوعی این چنین به این شکل مطرح و رسیدگی می‌شود برای برخی افراد جای شک و شبهه وجود دارد، اما در این مسئله ضعف قانونی وجود ندارد گفت: در مسئله حمایت سلبریتی‌ها وجود فعل زیان‌بار و رابطه سببیت به وضوع قابل مشاهده است و حتی رابطه مستقیم سببیت وجود دارد، زیرا اعتبار خود را ضمانت شرکت مذکور کرده اند.

این وکیل دادگستری با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اگر سلبریتی‌ها برای کوروش کمپانی تبلیغ نمی‌کردند چند درصد از افراد مالباخته اقدام به خرید می‌کردند گفت: شاید تعداد افراد کمتر از ۱۰ درصد آمار کنونی بود.

وی گفت: از نظر قانونی و حقوقی سلبریتی‌هایی که از شرکت مذکور حمایت کردند محکوم هستند و همین موضوع در کشور‌های دیگر برای افراد سلبریتی ایجاد شده و منجر به محکومیت آن‌ها در دادگاه شده است.

محمدی با بیان اینکه سلبریتی‌ها در این پرونده باید جبران خسارت کنند گفت: اکنون هزاران نفر مالباخته در این پرونده وجود دارد و مردم با اعتماد به سلبریتی‌ها به خرید از این فروشگاه سوق پیدا کردند.

وی در خصوص مسئولیت نهاد‌های نظارتی در خصوص وقوع چنین پرونده‌هایی گفت: به طور کلی دادستان تکلیف دارد به عنوان مدعی العموم در موارد مختلف ورود کند و فلسفه وجود پلیس پیشگیری هم همین وظیفه را بر عهده دارند تا قبل از اینکه جرمی به وقوع بپیوندد جلوگیری کنند.

روز گذشته سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ۱۶دی درنامه‌ای به معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم قوه قضاییه نسبت به عملکرد کوروش کمپانی ویکی دیگر از توزیع کنندگان گوشی هشدارداده و با ادله اعلام کردم درروند فعالیت آن‌ها شبهه کلاهبرداری وجوددارد لذابرای جلوگیری ازتضییع حقوق مردم لازم است پس از بررسی، برخورد قانونی صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: