April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۳۹۲
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به ورود چینی‌ها به بازار مسکن تهران گفت: حضور چینی‌ها در بحث مسکن فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود.

حضور چینی‌ها برای مسکن در پایتخت فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود

حمیدرضا صارمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به بررسی لایحه در خصوص عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۳ در جلسه امروز شورای شهر تهران اشاره کرد.

وی با اشاره به عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ عوارض ساختمانی برای سال آینده ۱۹ درصد نسبت به امسال افزایش خواهد داشت که در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران تلاش شد تا حداقل افزایش عوارض را برای سال آینده داشته باشیم؛ به طوریکه عوارض تجاری صفر درصد و عوارض مسکونی و اداری برای سال آینده ۱۹ درصد افزایش خواهد داشت.

عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده در محور انقلاب به پایین رایگان است

صارمی همچنین در خصوص عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده نیز گفت: از محور جنوب انقلاب به پایین بنا به پیشنهاد شورای شهر تهران عوارضی دریافت نخواهد شد و صددرصد رایگان خواهد بود و برای محور شمال انقلاب به بالا عوارض ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جاری اظهار کرد: ابتدا باید اشاره کنم که در سال ۱۴۰۰، ۵۴۰۰ پرونده ساختمانی و در سال ۱۴۰۱، ۱۰ پرونده ساختمانی و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۲هزار پروانه ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص اخبار مطرح شده مبنی بر ورود چینی‌ها جهت احداث مسکن در پایتخت افزود: در سفر اخیر شهردار تهران با تیم همراه به چین، مذاکراتی در ارتباط با بحث مسکن انجام گرفت و حضور چینی‌ها در بحث مسکن فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت کشور در ارتباط با ساخت مسکن گفت: در ارتباط با مسکن ما هم مهندسین متبحر و هم تکنولوژی پیشرفته را داریم. به همین جهت در بخش مسکن چنانچه به نتیجه‌ای برسیم چینی‌ها در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت خواهند داشت که با توجه به عید چینی‌ها، ادامه مذاکرات در بحث احداث مسکن توسط آن‌ها به بعد از عید چینی‌ها موکول شده و همانطور که گفته شد در بخش مسکن چینی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در بحث بافت فرسوده مشارکت انجام خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: