کد خبر: ۴۰۹۵۰۰
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
رئیس ستاد انتخابات تهران بزرگ شورای وحدت گفت: شورای نگهبان دلیل ردصلاحیت‌ها را به افراد اعلام نکرده و فقط به صورت تیتروار آنها را اعلام کرد.

شورای نگهبان دلیل ردصلاحیت‌ها را به صورت تیتروار اعلام کرد/ لیست شورای وحدت در حال نهایی شدن است

سید شهاب‌الدین صدر، عضو هیئت عالی شورای وحدت، رئیس ستاد انتخابات تهران بزرگ شورای وحدت و دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیست شورای وحدت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت جزو جبهه‌های اصلی شورای وحدت است و در بدنه این شورا مستقر است و چهار نفر از اعضای اصلی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت جزو هیات عالی شورای وحدت هستند و در تمامی مسائل همکاری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در خصوص وضعیت نامزد‌هایی که برای تهران و کل کشور مطرح است جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت مصاحبه‌ها را انجام داد و افراد موردنظر را در یک نامه رسمی به شورای وحدت اعلام کردیم.

صدر با بیان اینکه در شورای وحدت در دو هفته جلسات متراکمی برگزار شد، افزود: در شورای وحدت با نامزد‌ها مصاحبه شده و اعضای هیات عالی با نامزد‌ها در دو هفته گذشته مصاحبه کردند و ارزیابی اولیه انجام شده و در حال نهایی شدن است.

رئیس ستاد انتخابات تهران بزرگ شورای وحدت گفت: جلسات هیات عالی هر روز برگزار می‌شود و با نامزد‌هایی که مصاحبه شده، ارزیابی‌ها صورت گرفته و در حال جمع‌بندی است و فکر می‌کنم طی چند روز گذشته لیست تهران بزرگ شورای وحدت اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: شورای وحدت در استان‌ها همین کار را انجام می‌دهد و مصاحبه‌ها انجام شده و یکسری از استان‌ها به جمع‌بندی رسیدند و تقریبا نظر شورای وحدت استان‌ها در خصوص نامزد‌ها معلوم است.

دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اظهار کرد:، چون ما با شورای وحدت هماهنگ عمل می‌کنیم برنامه‌ریزی به‌طوری است که کاندیدا‌های موردنظرمان در شورای وحدت مورد توجه قرار بگیرند و براساس شاخص‌ها، افرادی که اصلح هستند در لیست باشند و لیست جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت همان لیستی است که شورای وحدت اعلام می‌کند و کار به صورت هماهنگ جلو می‌رود.

صدر بیان کرد: در لیست تهران در بین این سی نفر با توجه به شرایطی که وجود دارد حداقل هفت نفر از خانم‌ها قرار گرفتند البته ممکن است تعدادشان بیشتر شود همچنین ۱۰ نفر از جوانان و یک تعداد روحانی هم حضور دارند که با معرفی جامعه روحانیت در لیست قرار می‌گیرند البته یک ملاحظه‌ای هم صورت گرفت، چون تهران ۲۲ منطقه و هشت شهر دارد که برای اولین بار برای شهرری، اسلامشهر و پردیس سهمیه در نظر گرفتیم.

عضو هیئت عالی شورای وحدت گفت: شورای نگهبان دلیل ردصلاحیت‌ها را به افراد اعلام نکرده است و به افراد ردصلاحیت شده هیچ توضیحی ارائه نشده لذا به آن معترض هستند.

وی اظهار کرد: عدم التزام به قانون اساسی و یا عدم التزام به اسلام تیتر ردصلاحیت است، اما اینکه چه علتی داشته و چه مطلبی بوده که این اتهام به افراد زده شده را باید توضیح دهند وگرنه آن بند مربوطه کمکی نمی‌کند.

صدر بیان کرد: باید پرسید عدم التزام به اسلام چه دلیلی داشته که این مورد را به افراد نسبت می‌دهند حتی به یک روحانی و امام جماعت هم این حکم را دادند، اما به افراد توضیح نمی‌دهند که چه دلیلی بوده و فقط به صورت تیتروار می‌گویند که این بند‌ها مشکلی را حل نمی‌کند. ممکن است به هر کسی یک اتهامی خورده باشد، اما چه مستند و گزارشی وجود دارد که آن‌ها را اعلام نکردند و به خیلی از افراد اصلا وقت حضوری و یا تماس تلفنی ندادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: