April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به همت پالایشگاه نفت بندرعباس؛
کد خبر: ۴۰۹۵۲۲
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
0
پالایشگاه بندرعباس در سال گذشته در کل کشور پالایشگاه نمونه بوده است و کارهای بزرگی انجام شده که یکی از آن‌ها اجرای پروژه تولید «کوک اسفنجی» بوده که طرحی دانش‌بنیان و کاملا با توان و پتانسیل داخلی اجرایی شده است.

کشور از واردات «کوک اسفنجی» بی‌نیاز می‌شود

اسحاق جعفری، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با خبرنگار پول‌نیوز اظهار کرد: متاسفانه کشور ما تا به امروز واردکننده این محصول بوده است؛ اما با اجرای کامل این طرح، کشور از واردات این محصول بی‌نیاز و حتی به صادرکننده کوک اسفنجی تبدیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دانش فنی تولید این محصول توسط کارکنان نخبه پالایشگاه بندرعباس و پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد شده است، گفت: هم اکنون میزان خوراک ما حدود 350 هزار بشکه در روز است که بین 70 تا 90 هزار بشکه از این میزان به نفت کوره تبدیل می‌شود.

 

جعفری ادامه داد: میزان گوگرد نفت کوره ما در حال حاضر حدود 4 درصد است که این رقم براساس استاندارد‌های جهانی باید به کمتر از نیم درصد برسد.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: ما از نفت کوره به تولید کوک اسفنجی می‌رسیم که این محصول خوراک صنایع آلمینیوم‌سازی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری این پروژه 2.2 میلیارد یورو و مدت اجرای کامل آن 36 ماه برآورد شده است، گفت: تولید کوک اسفنجی علاوه‌بر اینکه کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، باعث اشتغال 8 هزار نیرو می‌شود که برای آموزش به این افراد باید 2700 نفر دیگر را جذب و استخدام کنیم.

 

جعفری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود 20 درصد بنزین و 18 درصد انرژی کشور توسط پالایشگاه بندرعباس تامین می‌شود، اظهار کرد: طرح دانش‌بنیان دیگری نیز توسط پالایشگاه شازند اراک درحال اجراست که به تولید کوک سوزنی می‌پردازد تا از واردات این محصول نیز بی‌نیاز شویم. 

 

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه بندرعباس در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: حدود 60 درصد قطعات مورد نیاز ما توسط تولیدات داخل تامین می‌شود که باعث صرفه‌جویی 5 هزار یورویی شده است.‌

 

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که حمایت از نیروی کار باعث افزایش بهره‌وری می‌شود که در نهایت باعث سود سهامداران که همان مردم هستند، خواهد شد.

 

جعفری افزود: ما هیچ نیروی کار پنهانی در پالایشگاه نداریم و همه آن‌ها تعیین وضعیت شده‌اند و به طور10 ساله با شرکت قرارداد دارند تا از امنیت شغلی مناسب برخوردار باشند.

 

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه بندرعباس اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به هرمزگان، بیمارستان 112 تخته‌خوابی فوق تخصصی کودکان که به همت پالایشگاه بندرعباس ساخته شده بود، افتتاح گردید که حدود 360 میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده است.

 

بیشتر بخوانید: مصرف گاز به ۵۵۲ میلیون مترمکعب رسید

 

جعفری ادامه داد: پالایشگاه نفت بندرعباس در سال گذشته با حمایت از ورزش و تیم فوتسال پالایش نفت بندرعباس، توانست ذوق‌و‌شوق زیادی در بین دوستداران این ورزش دراستان ایجاد کند؛ به طوریکه سالن‌های ورزشی کاملا پر می‌شود و این تیم درحال حاضر در لیگ برتر مشغول رقابت با سایر تیم‌های کشور است.

 

وی در پایان افزود: دو طرفه کردن جاده شهر تازیان به بندرعباس، ساخت مدرسه 12 کلاسه شهر بندرعباس، ساخت هنرستان جوار پالایش بندرعباس، حمایت از 5 هزار کودک یتیم و بدسرپرست استان، کمک به درمانگاه ویژه فرهنگیان، حمایت ازخانواده‌های زندانیان و آبرسانی به روستاها از دیگر اقدامات پالایشگاه نفت بندرعباس در سال 1402 بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: