April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۵۴۳
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
0

از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی چه می‌دانید؟

سفر به قاره آفریقا گویی سفر به دل حیات وحش است و برای بسیاری از افراد حکم سفری افسانه‌ای را دارد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور آفریقای جنوبی که در جنوب همین قاره قرار گرفته، کشوری نسبتا مدرن با اماکن دیدنی متنوع و حتی تاریخی است. پس اگر قصد سفری متفاوت را دارید و می‌خواهید علاوه بر طبیعت بکر با تاریخ این قاره نیز آشنا شوید، با ما همراه باشید تا چند مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را بیشتر بشناسیم.

 

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقا است که فرصت تجربه یک سافاری لذت‌بخش را برایتان فراهم می‌کند. در این پارک شما می‌توانید ضمن گشت‌وگذار، به کاوش در خرابه‌های آلباسینی بپردازید یا از دهکده باستانی و زیبای ماسورینی دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های این پارک، تماشای رود کروکودیل‌ها و پنج گونه شاخص آفریقا، یعنی بوفالوی آفریقایی، شیر، کرگدن، پلنگ و فیل‌های آفریقایی است.

 

باغ وحش ژوهانسبورگ؛ جاذبه دیدنی طبیعی آفریقای جنوبی

باغ وحش ژوهانسبورگ از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. این باغ وحش به غیر از اینکه خانه طیف گسترده‌ای از حیوانات جالب و منحصربه‌فرد است، سالانه، میزبان برخی رویدادهای سرگرم‌کننده هم می‌شود که مسلما شما را به وجد می‌آورند. درب این باغ وحش دیدنی، هر روز، به روی عموم باز است و به‌طور کلی، بیش از 320 گونه جانوری در آن نگهداری می‌شوند و در مجموع حدود 2000 حیوان را در دل خود جای داده است.

 

دماغه امید نیک

دماغه امید نیک یک شبه ‌جزیره صخره‌ای زیبا در بخش جنوب غربی آفریقا، مشرف به اقیانوس اطلس است. این دماغه در ابتدا توسط کاوشگر پرتغالی بارتولومئو دیاس، در دهه 1480 کشف و به‌نام «دماغه طوفان‌ها» نام‌گذاری شد. بعدها نام آن به «امید نیک» تغییر یافت تا افراد بیشتری را به مسیر دریای کیپ که از سواحل جنوبی آفریقا می‌گذشت، جذب کند. این منطقه آبی به‌مرور به یک بندر و نقطه عبور مهم برای ملوانانی تبدیل شد که از اروپا به آسیا سفر می‌کردند. اما امروزه، مقصدی هیجان‌انگیز برای گردشگرانی است که با خرید تور آفریقای جنوبی سفری متفاوت را به خود هدیه می‌کنند.

 

کوه تیبل

کوه تیبل به‌عنوان یک شگفتی طبیعی نمادین در قلب شهر کیپ تاون قرار دارد و هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. این کوه از زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است؛ چرا که بر خلاف دیگر کوه‌ها سری تخت دارد و گیاهان و جانوران دیدنی را در دل خود جای داده است. برای راحتی گردشگران، یک تله کابین تا بالای کوه ساخته شده است تا از آن بالا، شاهد کنار هم قرارگرفتن اقیانوس اطلس و شهر شلوغ و زیبای کیپ تاون باشید.

 

جزیره روبن

جزیره روبن یکی از دیدنی‌های جالب در آفریقای جنوبی، در خلیج تیبل، نزدیک ساحل کیپ تاون قرار دارد. این جزیره از اواسط دهه 1960 به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت و نلسون ماندلا هم یکی از کسانی است که حدود 18 سال از اسارت خود را در همین زندان سپری کرد. در حال حاضر، این جزیره به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است و موزه‌ای در باب نژادپرستی در آن وجود دارد.

 

از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی چه می‌دانید؟

جزیره روبن از زیباترین مناطق دیدنی آفریقای جنوبی

 

میدان نلسون ماندلا

میدان نلسون ماندلا، در شهر سندتون ژوهانسبورگ، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی قرار دارد. این میدان قبلا به نام میدان سندتون شناخته می‌شد اما بعد از نصب مجسمه نلسون ماندلای مشهور، نام آن به میدان نلسون ماندلا تغییر یافت. بیش از 60 فروشگاه، بوتیک منحصربه‌فرد و کافی‌شاپ‌های زیبا و دلنشین در این میدان قرار دارند و آن را به مکانی مناسب برای پیاده‌روی و خرید تبدیل کرده‌اند.

 

موزه آپارتاید؛ از معروفترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

موزه آپارتاید از مکان های دیدنی آفریقای جنوبی است که ظهور و سقوط دوران تبعیض و ستم آفریقای جنوبی را به تصویر می‌کشد. این موزه در مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و از طریق عکس‌ها، روزنامه‌ها، اشیای هنری و فیلم‌ها و مستندها، داستان آپارتاید را بسیار زیبا روایت می‌کند، طوری که گویی در آن دوران زندگی می‌کنید. بدون شک، تماشا و درک داستان گذر از دوران ستم به‌سوی دموکراسی بسیار جذاب و ارزشمند خواهد بود.

 

پارک ملی آدوالفنت

پارک ملی آدوالفنت به‌عنوان سومین پارک ملی آفریقای جنوبی، خانه بیش از 600 فیل، بیش از 400 بوفالو و تقریبا 50 کرگدن سیاه است. از دیگر گونه‌های محبوب در این پارک، می‌توان به شیر، گورخر، خدنگ و کفتار اشاره کرد. در این پارک می‌توانید شاهد صحنه‌های به‌یادماندنی از زندگی فیل‌ها، مانند تجمع آن‌ها در نزدیکی گودال‌های آب و راهنمایی بچه‌فیل‌ها توسط فیل‌های ماده باشید. با رزرو تور آفریقای نوروز 1403 این منطقه طبیعی را در زیباترین منظره و بهترین شرایط آب‌وهوایی خواهید دید.

 

باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش

از دیگر جاهای دیدنی آفریقای جنوبی، باغ گیاه‌شناسی ملی کریستن بوش در کیپ تاون، فضایی زیبا و آرام در دامنه‌های کوه تیبل و دارای بیش از 7 هزار گونه گیاهی است، که بیشتر آن‌ها منحصر به این بخش از جهان هستند. در این باغ ملی بی‌نظیر همچنین می‌توانید آثار هنری و مجسمه‌های مختلف را تماشا کنید و تابستان‌ها با شرکت در کنسرت‌ها و رویدادهایی در دل طبیعت این باغ، تجربه‌ای خاص برای خود رقم بزنید. فراموش نکنید که تورهای رایگان مختلفی در این باغ برگزار می‌شوند تا شما بتوانید تمام زیبایی‌های آن را تماشا کنید.

 

موزه هنر آفریقا

بدون شک، یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی، موزه هنر معاصر آن است. این موزه در 9 طبقه و به شکلی خاص و منحصربه‌فرد طراحی شده است و می‌توان آن را بزرگترین موزه جهان دانست که به هنر معاصر آفریقا اختصاص دارد. با رفتن به این موزه، می‌توانید سفری شگفت‌انگیز را در میان هنر معاصر آفریقا آغاز کنید و شاهد زیبایی‌های بی‌شماری باشید.

 

خانه ماندلا؛ از تاریخی ترین اماکن دیدنی آفریقای جنوبی

خانه نلسون ماندلا، مشهورترین چهره مبارز علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، در منطقه سووتو واقع شده و جزو میراث ملی آفریقاست. با دیدن این خانه می‌توانید در دل تاریخ سفر کنید و شاهد برخی یادگاری‌های به‌جامانده از ماندلا در خانه و همچنین سوراخ‌های ناشی از حملات کوکتل مولوتوف در نمای بیرونی خانه باشید. 

 

پارک موضوعی گلد ریف سیتی

شهربازی گلد ریف سیتی، در حاشیه شهر ژوهانسبورگ واقع شده و یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی ست که چیزی برای ارائه به همه سنین دارد. این بنا در اطراف یک معدن طلای قرن نوزدهمی ساخته شده است تا امکان بازدید از این معدن را برای گردشگران فراهم کند. انواع سواری‌های تفریحی در پارک، رستوران، تئاتر چهار بعدی، مزرعه حیوانات، انواع فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مکانی‌هایی دوست‌ داشتنی برای غذا خوردن، تنها برخی از دلایل خوب برای بازدید از این پارک هستند.

 

از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی چه می‌دانید؟

شهر بازی گلد ریف سیتی؛ هیجان‌انگیزترین جای دیدنی آفریقای جنوبی

 

گهواره نوع بشر؛ جاذبه افریقایی ثبت شده در یونسکو

گهواره نوع بشر یکی از 8 میراث جهانی یونسکو در آفریقای جنوبی، در 50 کیلومتری شمال غربی ژوهانسبورگ است. چشم‌انداز این منطقه، پر از غارهای آهکی زیرزمینی است که سابقه فسیلی غنی برای مطالعات تکاملی انسان را شامل می‌شود. جالب است بدانید که یکی از اولین اکتشافات مهم در این منطقه، کشف «خانم پلس» بود، یک جمجمه انسان با قدمت بیش از 2 میلیون سال که توسط پروفسور رابرت بروم و دستیارش، جان رابینسون، در سال 1947 کشف شد. تاکنون فسیل‌های متعددی در گهواره نوع بشر کشف شده‌اند و مکان بسیار شگفت‌انگیزی برای کسانی است که به این موضوعات علاقه‌مندند.

 

خلیج ماسل

خلیج ماسل یک شهر ساحلی در استان کیپ غربی است. این خلیج با فعالیت‌های دریایی پیوند نزدیکی دارد و فانوس دریایی آن برای اولین بار در سال 1864 روشن شد و هم‌اکنون از دیدنی‌های این خلیج است. علاوه بر مناظر زیبا، فعالیت‌های ماجراجویانه مانند موج‌سواری، غواصی در قفس کوسه، غواصی یا ماهی‌گیری در اعماق دریا، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی یا سافاری نیز بخشی از سرگرمی‌های جذاب در این خلیج هستند.

 

پارک فراملی کالاهاری؛ از زیباترین جاذبه های دیدنی آفریقای جنوبی

پارک فراملی کالاهاری، یکی از زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی برای دوستداران حیوانات است. موقعیت جغرافیایی خاص این پارک، یعنی قرارگرفتن آن در بیابان معروف کالاهاری، باعث زیست گونه‌های نادر حیات وحش در این پارک شده است. شیر یال سیاه آفریقایی، پلنگ آفریقایی، کفتار خال‌دار، چیتا، تیزشاخ کالاهاری، غزال آفریقایی و دم‌عصایی‌ها، بخشی از گونه‌های نادر موجود در این پارک هستند. همچنین اگر بخت با شما یار باشد، می‌توانید در پارک کالاهاری، به تماشای پرندگانی زیبا و نادر بنشینید.

 

پارک تالاب سیمانگالیسو

پارک تالاب سیمانگالیسو بخش بسیار خاصی از آفریقا و یکی از میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو است. این پارک بیش از 526 گونه پرنده و حیوان را در دل خود جای داده است. در این پارک می‌توانید گونه‌های نادری مانند کرگدن، گاومیش، گورخر، بابون و حیواناتی مانند اسب آبی، کروکودیل و... را ببینید.

 

گاردن روت

گاردن روت، یک منطقه 300 کیلومتری واقع در ساحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی است که در آن‌جا می‌توانید شاهد پوشش گیاهی سرسبز و متنوع و دریاچه‌های متعددی باشید. در واقع، نام منطقه هم به‌دلیل همین ویژگی‌ها، گاردن روت در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که کل این منطقه، شامل شهرهای مختلفی است که گاردن روت بزرگترین آن‌هاست. به‌طور کلی، در این منطقه می‌توانید پوشش‌های گیاهی خارق‌العاده را تماشا و آرامش حاصل از حضور در گاردن روت را تجربه کنید.

 

محله بوکاپ؛ جاذبه دیدنی رنگارنگ آفریقا

محله بوکاپ یکی از رنگارنگ‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است. خانه‌های زیبا و رنگی و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده این محله، باعث شهرت جهانی آن شده‌اند. بخش عظیمی از جامعه مالایی شهر کیپ تاون، در محله بوکاپ زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که قدمت خانه‌های این محله، به عصر برده‌داری برمی‌گردد؛ با این تفاوت که در آن زمان، برده‌ها مجبور بودند خانه‌های خود را کاملا یکنواخت رنگ کنند.

 

غارهای کنگو

غارهای کنگو هم یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی آفریقا در استان کیپ غربی است. البته این منطقه، از چندین غار تشکیل شده که غار اصلی آن، همان غار کنگو است. جنس این غار، از سنگ‌های آهکی پریکامبرین است و با داشتن سیستم گسترده‌ای از تونل‌ها، تالارها و نقاشی‌ها و آثار به‌جامانده از عصر سنگ میانی، یک سفر هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند.

 

پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ، چهارمین پارک ملی آفریقا، روی بقایای دهانه یک آتشفشان خاموش، متعلق به میلیون‌ها سال پیش قرار دارد. با گردش در این پارک، شما می‌توانید به تماشای حدود ۳۶۰ گونه از پرندگان مهاجر و بومی و حیواناتی مانند پلنگ آفریقایی، کرگدن سفید جنوبی، کرگدن سیاه جنوب شرقی، گورخر، گاومیش آفریقایی و کودو بپردازید.

 

کوه های دراکنزبرگ؛ مرتفع ترین جاذبه افریقا

کوه‌های دراکنزبرگ رشته کوه اصلی آفریقای جنوبی، که تا بیش از 3475 متر بالا می‌رود و تقریبا از شمال شرقی تا جنوب غربی به طول 700 مایل به موازات ساحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی امتداد می‌یابد. جالب است بدانید که هنرهای صخره‌ای و غارهای چندهزارساله در این کوه‌های یافت شده‌اند. با رفتن به این منطقه، می‌توانید شاهد یکی از پدیده‌های طبیعی دیدنی آفریقا باشید و از عظمت و زیبایی آن شگفت‌زده شوید.

 

دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید جواهری پنهان است که در کنار آب‌های درخشان رودخانه بلاید قرار گرفته و سومین دره بزرگ جهان و یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است. این منطقه باشکوه، در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است و علاوه بر فعالیت‌های هیجان‌انگیز تفریحی، در آن‌جا می‌توانید گونه‌های جانوری مانند بز کوهی یا کرگدن را هم تماشا کنید.

 

تماشای بکرترین جاهای دیدنی با تور آفریقای جنوبی مهرپرواز

حال که به لیست بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی دسترسی دارید، می‌توانید برای سفر افسانه‌ای خود برنامه‌ریزی کنید. البته تور آفریقای جنوبی مهرپرواز فکر این قسمت را هم کرده و برای شما برنامه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با گذراندن 10 شب به‌یادماندنی در مناطق بکر و جنوبی قاره آفریقا، نوروزی بسیار متفاوت را در آلبوم‌های خود ثبت کنید.

 

آژانس گردشگری مهرپرواز با 13 سال تجربه در زمینه توریسم می‌تواند برای کسب تجربه‌های جدید و شگرف همراه شما باشد. اما اگر می‌خواهید تنها سفر کنید نیز می‌توانید هتل و محل اقامت خود را از ما بخواهید. فراموش نکنید که به وبسایت ما به آدرس www.mehrparvaz.com سر بزنید و برنامه سفر به آفریقای جنوبی در نوروز 1403 را مشاهده کنید. مطمئنیم که جزئیات این سفر عجیب شما را ترغیب خواهد کرد که به گروه گردشگران قاره رنگین بپیوندید. ;)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: