May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۵۵۸
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت: از صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی تقاضا می‌کنیم قوانین موجود را رعایت کرده و از حمایت پلیس استفاده کنند.

پلیس برای کسب‌وکار‌های مجازی مانع زایی نمی‌کند/ قوانین را رعایت کنید، حمایت می‌کنیم

سردار نوروزی در دومین همایش کسب و کار‌های مجازی که ظهر امروز در هتل ارم برگزار شد، گفت: امروز عده‌ای از صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی اظهار کردند که اگر در یک کوچه دزدی شود، نمی‌شود که کل کوچه را بست؛ به نظر من این افراد نباید کسب‌وکار‌های خود را کوچک تلقی کنند بلکه ما این کسب و کار‌ها را یک اماکن عمومی در سطح کشور می‌دانیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ بند ۱۴، از قانون نیروی انتظامی و مصوبات شورای امنیت و ... پلیس در نظارت بر محتوا و قانون صنفی انجام خدمت می‌کند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ادامه داد: کسب‌وکار‌های مجازی در مظلومیت نیستند و هم پلیس فتا و هم پلیس اماکن قصد مانع زایی ندارند و مانع زدایی و تسهیل گری از هدف‌های ما است. نظارت‌های بسیاری بر کسب‌وکار حقیقی صورت می‌گیرد، اما در کسب‌وکار‌های سایبری این شرایط نیست، زیرا ما شرایط کاری آن‌ها را درک می‌کنیم.

وی افزود: وقتی یک فروشگاه بزرگ مجازی، یک دفتر کوچک فیزیکی دارد و برخلاف مقررات عمل می‌کند؛ پلیس باید برخورد کند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به شکایات مردم از کسب‌وکار‌های مجازی ادامه داد: در برخی پلتفرم‌ها شکایت کاربران از حیث موضوعات محتلف اعم از اخلاقی، کلاهبرداری یا کالای قاچاق زیاد است. علی الخصوص درباره برخورد با کالای قاچاق که وظیفه ما است در هر سطوحی که فروخته شود؛ پلیس برخورد می‌کند.

نوروزی خطاب به صاحبان کسب‌وکار‌های مجازی گفت: قانون نظام صنفی و نظارت بر اماکن عمومی که به اتحادیه‌های کسب‌وکار مجازی ارسال شده و رعایت آن مهم است؛ اگر قوانین رعایت شود پلیس همراه شما است.

وی افزود: شما جوان و با تحصیلات هستید و باید قانون نظام صنفی را رعایت کنید و بر اساس شرایط خاص و پیچیده اصل قانون را نادیده نگیرید و بر اساس احساسات تصمیم گیری نکنید.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به کلاهبرداری کوروش کمپانی گفت: پلیس بر نظارت عمومی اقدام می‌کند، در مورد تمام فروشگاه‌ها برای ایجاد امنیت شغلی خودشان و امنیت شهروندی باید استعلاماتی صورت گیرد. وقتی یک کسب‌وکار قصد شروع فعالیت دارد؛ پلیس در این مسئله دخیل نیست و هنگام صدور مجوز پلیس در اطلاع نیست، اما اگر مشکلی رخ دهد پلیس مسئولیت دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیون فروشگاه در فضای حقیقی در کشور داریم؛ تاکید کرد: پلیس وظایف نظام بخش خود را انجام می‌دهد و شما صاحبان کسب‌وکار‌ها نیز قوانین را رعایت کرده و از حمایت پلیس بهره‌مند شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: