April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۶۳۲
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جمهور سریلانکا گفت: بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشورمان برای توسعه همکاری‌ها با سریلانکا آماده هستند.

ایران آماده توسعه همکاری با سریلانکا است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با رانیل ویکر مسینگه رئیس جمهور سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، حمایت رئیس جمهور سریلانکا برای اجرائی شدن توافقات انجام شده در این کمیسیون را موثر خواند.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد، بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشورمان از جمله وزارت نیرو برای توسعه همکاری‌ها با سریلانکا آماده هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با قدردانی از مواضع سریلانکا در خصوص مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تاکید کرد، اولویت اصلی توقف جنگ و جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

امیر عبداللهیان اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر امنیت دریانوردی در آب‌های بین المللی را خاطر نشان ساخت.

رئیس جمهور سریلانکا نیز در این دیدار، با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران توانسته به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را دریچه ورد به آسیای میانه دانست و بر افزایش تعاملات اقتصادی با کشورمان تاکید کرد.

رئیس جمهور سریلانکا در مورد تحولات غزه تاکید کرد، سریلانکا موافق تغییر ترکیب جمعیتی در کرانه باختری و غزه نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: