کد خبر: ۴۰۹۶۸۹
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
مقاله پیش‌رو بر اساس تحقیقات در زمینه «اقتصاد رفتاری» و توصیه‌های تخصصی سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی تهیه شده و چند استراتژی خوب و مفید برای پس‌انداز کردن را معرفی می‌کند.

۵ استراتژی هوشمندانه متخصصان برای افزایش مبلغ پس‌ انداز

شاید دشوار باشد که بدانید برای افزایش پس‌اندازتان در سال آینده باید از کجا شروع کنید. بسیاری از افراد احساس می‌کنند که بعد از پرداخت قبض‌ها و قسط‌های ماهانه دیگر از پسِ پس‌انداز کردن برنمی‌آیند و یا شاید نمی‌دانند چطور می‌توانند به‌طور کارآمدی پول خود را پس‌انداز کنند.

مقاله پیش‌رو بر اساس تحقیقات در زمینه «اقتصاد رفتاری» و توصیه‌های تخصصی سرمایه‌گذاران و مشاوران مالی تهیه شده و چند استراتژی خوب و مفید برای پس‌انداز کردن را معرفی می‌کند.

۱. پس‌انداز را اتوماتیک کنید

گاهی اوقات سخت‌ترین بخش پس‌انداز پول، تصمیم‌گیری برای این کار است. آدم‌ها گاهاً در موارد مختلف بسیار سخت تصمیم می‌گیرند و تصمیم برای پس‌انداز شاید یکی از سخت‌ترین آن‌ها باشد. درنهایت قبل از اینکه به خودتان بیایید می‌بینید اصلاً هیچ پولی پس‌انداز نکرده‌اید.

برای غلبه بر این مشکل باید پس‌انداز را به‌صورت خودکار انجام دهید. برنامه‌های خودکار برخی اپلیکیشن‌ها ازجمله اپلیکیشن بانک‌ها به شما در این کار کمک می‌کنند.

۲. برای اهداف مالی خاص پول پس‌انداز کنید

گاهی اوقات، پس انداز کردن پول برای یک هدف خاص و تجسم آن هدف می‌تواند به پیشرفت بیشتر شما کمک کند. اگر می‌خواهید به تعطیلات بروید، در همان حساب همیشگی‌تان پول نگذارید. در عوض، یک حساب پس‌انداز ویژه به این کار اختصاص دهید.

برخی از بانک‌ها مانند بلوبانک این امکان را در اپلیکیشن خود فراهم آورده‌اند که بدون افتتاح حساب جداگانه می‌توانید باکسی را به هدفی خاص اختصاص دهید و پول خود را از حساب اصلی به آن منتقل کنید.

پس‌انداز برای اهداف خاص و تماشای پیشرفت می‌تواند الهام‌بخش و انرژی‌زا باشد و به شما انگیزه بیشتری بدهد.

۳. پس‌انداز را به عامل کاهش اضطراب تبدیل کنید

حتماً عبارت «خرید درمانی» را شنیده‌اید؛ اصطلاحی که برای خرید کردن با هدف تغییر حس و حال استفاده می‌شود. حالا چه می‌شود اگر آن را برعکس کنیم و پس‌انداز را به عاملی برای کاهش استرس و حال خوب تبدیل کنیم؟

پری رایت، محقق رفتار اقتصادی دانشگاه دوک می‌گوید: «این کار تااندازه‌ای احساس در کنترل داشتن اوضاع را القا می‌کند و این یک تسکین موقت است.»

۵ روش هوشمندانه برای پس انداز بیشتر

همین‌که پس‌انداز کردن را شروع کردید ممکن است به فکر افزایش سریع‌تر پول با کار کردن با آن بیفتید. اما اگر هنوز راه زیادی را جلو نرفته‌اید باید از برنامه‌های سرمایه‌گذاری افراطی جلوگیری کنید.

اگر مبلغ پولتان زیاد نیست، گذاشتن آن در سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثبات مانند بازار سهام می‌تواند زیاد از حد ریسکی باشد. اجتناب از ریسک سرمایه‌گذاری دلیل خوبی برای نگه‌داشتن پول پس‌انداز در یک حساب پس‌انداز با بازده بالاست.

۵. پس‌انداز بلندمدت خود را در یک سبد سهام متنوع سرمایه‌گذاری کنید

اگر برای بازنشستگی یا سایر اهداف بلندمدت پس‌انداز می‌کنید، دیگر حساب‌های پس‌انداز معمولی به کارتان نمی‌آید.

وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای در سال ۲۰۱۷ توصیه کرد که سرمایه‌گذاران فردی برای بازنشستگی با خرید مداوم شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ پس‌انداز کنند. S&P ۵۰۰ فهرست ۵۰۰ سهام برتر بازار بورس سهام نیویورک است.

این استراتژی سرمایه‌گذاری به شما این امکان را می‌دهد که تعداد زیادی از سهام شرکت‌ها را به یک‌باره و با هزینه کم خریداری کنید و صرف‌نظر از اینکه در اقتصاد جهانی چه اتفاقی می‌افتد، هر سال به خرید سهام ادامه دهید.

او گفت: «اینجا بحث انتخاب شرکت «مناسب» نیست. قضیه این است که این کار را به‌طور مداوم و بسیار بسیار کم‌هزینه انجام دهید.»

منبع: روزیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: