April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۶۹۰
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
0
بازار طلا در دو ماه گذشته با روند افزایشی نسبتا شدیدی روبرو شد و این در حالی بود که بازار طلافروشان همچنان با رکود مواجه است و خرید و فروش چندانی در بازار نمی‌شود.

طلا بخریم یا صبر کنیم؟

با وجود رکود حاکم بر بازار، قیمت طلای 18 عیار در دو ماه گذشته از کانال 2میلیون 400 هزار تومان با یک صعود شدید به کانال 2 میلیون 800 هزار تومان رسید که این نوسانات بر بازار سکه نیز اثرگذار بود و قیمت سکه طرح جدید نیز از کانال 30 میلیون تومان به کانال 33 میلیون تومان رسید.

 

علیرضا کاوه‌نژاد کارشناس بازار سکه و طلا درباره علت این افزایش قیمت به خبرنگار پول‌نیوز گفت: تا حدودی روند افزایش انس جهانی بر بازار داخلی تاثیر داشته است و از سوی دیگر روند افزایشی بازار ارز و انتشار اخبار منفی درباره احتمال وقوع جنگ نیز نرخ‌ها دربازار را بالا برد.

 

وی ادامه داد: درست است که در همه بازارها با افزایش تقاضا قیمت‌ها بالا می‌رود و این در بازار طلا هم صدق می‌کند؛ اما تغییرات انس جهانی بیشترین تاثیر را در بازار طلا و سکه دارد.

 

به گفته کاوه‌نژاد طبیعتا قیمت انواع سکه بهار آزادی نیز دستخوش تغییرات قیمت طلا بوده است به همین دلیل شاهد افزایش قیمت سکه نیز بوده‌ایم.

 

این فعال بازار طلا و سکه افزود: وضعیت معیشت وکوچک‌تر شدن سفره‌های مردم باعث شده که بازار داخلی هرروز بی‌رونق‌تر از گذشته شود و مردم به سختی مایحتاج ضروری خود را تامین می‌کنند و دیگر توانی برای  خرید طلا ندارند.

 

وی درپاسخ به این سوال که بهترین زمان خرید طلا چه موقع است و آیا قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند؟ گفت: همانطور که گفتم انس جهانی نرخ اصلی طلا را تعیین می‌کند و با توجه به شرایط حاکم بر جهان به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد کاهش زیاد قیمت‌ها در بازار طلا باشیم؛ مگراینکه اتفاق خاص بیفتد که بر روند قیمت‌ها تاثیر‌گذار باشد.

 

کاوه‌نژاد افزود: علاوه بر درگیری‌ها در غرب آسیا، احتمال شیوع دوباره کورونا نیز بر بازار اثر گذاشته است و اگر بار دیگر شاهد افزایش تعداد بیماران باشیم، قیمت‌ طلا با افزایش روبرو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: قیمت انواع سکه و طلا امروز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲+جدول

 

این کارشناس ادامه داد: اما اگرفعلا شاهد روند ثابت و پایداری باشیم با توجه به نزدیک شدن به نوروز و افزایش تقاضا، اسفند ماه زمان زیاد مناسبی برای خرید نیست و مشتریانی که عجله‌ای برای خرید ندارند بهتر است بعد از تعطلات نوروز وارد بازار شوند؛ البته بازهم تکرار می‌کنم اگر شرایط حاکم بر جهان و ایران پایدار بماند؛ قیمت‌ها چندان افزایش نخواهند داشت و شاید شاهد کاهش قیمت‌ها دراوایل سال آینده باشیم.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: طلا ، دلار ، بازار طلا ، سکه ، قیمت طلا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: