May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۶۹۹
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
0

شهرک نمک آبرود چالوس، یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری ایران در بخش شمالی است. این شهرک از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار بوده و از شمال به دریای خزر، و از جنوب به ارتفاعات رشته کوه البرز منتهی می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده تا شاهد پیدایش امکانات تفریحی و اقامتی بسیاری در اطراف این شهرک باشیم. امکانات تفریحی مانند تله کابین و سورتمه سواری که برای سرگرمی گردشگران تعبیه شده‌اند. در خصوص اقامتگاه نیز، وجود چندین هتل چند ستاره در این شهرک توانسته نگرانی گردشگران را رفع کند. البته قدمت برخی از این اقامتگاه‌ها مانند هتل پارسیان خزر به قبل از تاریخ پیدایش شهرک برمی گردد. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص این هتل قدیمی از نمک آبرود را در اختیار شما قرار دهیم.

هتل پارسیان خزر چالوس، قدیمی‌ترین هتل نمک آبرود

قبل از هر چیزی، لازم است تا توضیحی در خصوص استفاده از واژه «قدیمی‌ترین» داشته باشیم. بی‌شک هتل پارسیان خزر چالوس، جزء یکی از قدیمی‌ترین هتل‌ها در این شهرک گردشگری است. ولی خب شاید هتل‌های دیگری هم در نمک آبرود باشند که تاریخ تأسیس آن‌ها قبل از پارسیان خزر باشد. ولی ملاک ما برای انتخاب قدیمی‌ترین هتل، خدمت دهی مستمر در طول این سال‌ها و داشتن امکاناتی مناسب است.

هتل پارسیان خزر در سال ۱۳۵۴ در منطقه چالوس از استان مازندران ساخته شد. نام قدیمی این هتل در اصل «‌هایت خزر» بوده و از زیر مجموعه گروه هتلداری‌هایت محسوب می‌شد. اما پس از انقلاب تحت مالکیت گروه پارسیان درآمد و تغییر نام داد. البته هتل تا به امروز چندین بار بازسازی شده است که آخرین بار در سال ۱۳۹۵ بود.

ویژگی‌های هتل پارسیان خزر

مهمترین ویژگی هتل پارسیان خزر، موقعیت بسیار جذاب آن است. ساختمان این هتل در حواشی دریای خزر ساخته شده و فقط چند متر با دریا فاصله دارد. سمت دیگر هتل، جنگل‌های سرسبز هیرکانی هستند که دورتادور این هتل را پوشانده است.

پس از قدم زدن در میان درختان جنگل، به رشته کوه‌های البرز می‌رسیم که در فاصله چند صد متری از هتل پارسیان خزر قرار دارند. یعنی همزمان با رزرو اتاق در هتل پارسیان خزر چالوس، مسافران دسترسی آسانی به جنگل و کوه و دریا دارند. این دقیقاً همان چیزی است که یک گردشگر به دنبال آن می‌گردد.

موضوع بعدی، دسترسی آسان مسافران این هتل به امکانات تفریحی شهرک نمک آبرود است. چون فاصله این هتل با کارتینگ و فرودگاه تفریحی نمک آبرود، کمتر از ۱. ۵ کیلومتر است. یعنی مسافر می‌تواند پس از کلی گردش در منطقه و استفاده از امکانات تفریحی نمک آبرود، شبی آرام را در هتل پارسیان خزر بگذراند.

امکانات عمومی هتل پارسیان خزر

ساختمان هتل پارسیان خزر ۵ طبقه بوده و شامل ۱۶۳ اتاق و سوئیت با ظرفیت‌های مختلف است. داشتن پارکینگ اختصاصی و قرار‌گیری هتل در خارج از محدوده ترافیک، باعث شده تا نگرانی مسافران از بابت رانندگی و جای پارک خودرو راحت شود. از لابی هتل می‌توان برای شرکت در جلسه‌های دو نفره و یا وصل شدن به اینترنت استفاده کرد. خود هتل دارای ساحل اختصاصی بوده و تعدادی آلاچیق برای استراحت مسافران وجود دارد.

علاوه بر اتاق‌های داخل هتل، تعدادی هم کلبه ساحلی در خارج از محوطه هتل وجود دارد. این کلبه‌ها در ابعاد ۲۵ متری ساخته شده و برای اقامت‌های دو نفره مناسب هستند. فاصله این کلبه‌ها از ساختمان هتل، دو دقیقه با ماشین است. در داخل ساختمان هتل هم چندین رستوران و کافی شاپ وجود دارد تا مسافران برای تهیه غذا و صرف وعده‌های غذایی دچار دردسر نشوند.

از دیگر امکانات هتل پارسیان خزر چالوس، می‌توان به خودپرداز، خدمات پزشکی، رستوران و کافی شاپ‌های ۲۴ ساعته، صندوق‌امانات، سالن کنفرانس، آسانسور، خشکشویی، روم سرویس، سیستم اطفا حریق و بالکن‌هایی با نمای دریا و جنگل اشاره کرد.

امکانات موجود در اتاق‌های هتل

علاوه بر امکانات عمومی، هتل یک سری تجهیزات رفاهی را هم برای اتاق‌ها در نظر گرفته است. البته این امکانات بر اساس ظرفیت اتاق‌ها و نوع آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. مثلاً در هتل پارسیان خزر اتاق‌هایی مخصوص زوجین جوان وجود دارد تا ماه عسل خود را در بهترین شرایط سپری کنند. اما یک سری امکانات معمولی مانند آباژور، چای ساز، مبلمان، یخچال، کمد لباس و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در تمامی اتاق‌ها یافت می‌شود.

فاصله هتل تا جاذبه‌های گردشگری

موقعیت بسیار مناسب هتل به مسافران این اجازه را می‌دهد تا در طول روز، به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی بروند. مثلاً پارک جنگلی فین چالوس در فاصله ۳۶ دقیقه‌ای (با خودرو) از هتل قرار دارد. یا در عرض ۲۹ دقیقه با خودروی شخصی، می‌توان خود را به سینما جهان نما رساند. یا همین زمان را برای رفتن به کاخ چای خوران اختصاص داد.

دریاچه ولشت، پایانه مسافربری، دریاچه سد یوک، آبشار هریجان و غار یخ مراد هم در فاصله یکی دو ساعته از هتل پارسیان خزر قرار دارند. یعنی با انتخاب هتل پارسیان خزر چالوس و رزرو یکی از اتاق‌های آن، می‌توانید دو سه روز از تمامی این اماکن و ده‌ها جای دیدنی دیگر در شمال کشور بازدید کنید.

قوانین هتل پارسیان خزر

واحد‌های این هتل از ساعت ۱۴ تحویل مسافران داده شده و در ساعت ۱۲ فردای همان روز، تحویل گرفته می‌شوند. اقامت در هتل برای کودکان زیر ۲ سال (در صورت عدم استفاده از سرویس) رایگان بوده و برای بازه سنی ۲ تا ۷ سال به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. البته این شرایط صرفاً برای یک کودک بوده و برای تعداد بیشتر به صورت عادی محاسبه خواهد شد.

هزینه اقامت برای مهمانان خارجی متفاوت بوده و بانوان مجرد هم صرفاً با ارائه مدارک شناسایی معتبر اجازه اقامت در هتل را خواهند داشت. همچنین امکان رزرو برای زوجینی که صیغه نامه معتبر با مهر برجسته دارند، در این هتل وجود دارد. هزینه کنسلی رزرو هم متناسب با ایام پیک یا غیرپیک تغییر خواهد کرد و مبلغی ثابت نیست.

کلام آخر

شمال کشور و مخصوصاً شهرک نمک آبرود، جزء شلوغ‌ترین بخش‌های کشور در ایام تعطیل است. دلیل این موضوع به خاطر نزدیکی به تهران و سرسبزی این منطقه است. به همین خاطر رزرو اتاق و پیدا کردن محلی برای اقامت در چنین ایامی، سخت خواهد شد.

اما مسافرت و خوشگذرانی بدون داشتن سرپناهی برای اقامت معنی ندارد. برای همین باید از قبل به فکر رزرو اتاق در هتل یا دیگر اقامتگاه‌های بومگردی این منطقه باشیم. سایت فلای تودی به عنوان مرجعی معتبر در حوزه گردشگری، به شما امکان رزرو اتاق در هتل پارسیان خزر چالوس را می‌دهد. حتی می‌توان از طریق این سایت، بلیط هواپیما یا قطار را هم دریافت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: