April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۷۷۷
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
0

ظرفیت نیروگاهی کشور از ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی کشور تا پایان دی به عدد ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته افزایش ۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

 

در این بین میزان ظرفیت نیروگاه‌های گازی کشور با ۳.۱ درصد افزایش به رقم ۲۳ هزار ۳۳۰ مگاوات رسید که ۲۵.۳ درصد از کل ظرفیت تولید نیروگاهی کشور را شامل می‌شود.

 

همچنین میزان ظرفیت نیروگاهی کشور در بخش نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز با ۱۱.۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته به رقم ۲۴۸۵ مگاوات رسید که ۲.۷ درصد از کل ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شود.

 

همچنین در سال جاری میزان ظرفیت نیروگاهی کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۱۲۰ مگاوات رسیده است.

 

بر این اساس کل ظرفیت تولید برق کشور در سال ۱۴۰۲ و تا پایان دی ماه به رقم ۳۳۵ هزار و ۱۱۵ میلیون کیلووات ساعت رسید که نسبت به سال گذشته افزایش ۵.۳ درصدی و نسبت به ماه قبل نیز افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

 

بر اساس این گزارش قدرت عملی شبکه سراسری برق کشور در زمان اوج بار سال جاری در تاریخ ۱۹ تیرماه و رأس ساعت ۱۴ و ۴۸ دقیقه به ۷۰ هزار و ۶۴۶ مگاوات رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های حرارتی و اتمی در تامین نیاز مصرف برق ۵۹ هزار و ۴۱۴ مگاوات و سهم نیروگاه‌های برقابی و تجدیدپذیر نیز ۱۱ هزار و ۲۳۲ مگاوات بود و افزون بر این ۴۰۳ مگاوات نیز واردات برق صورت گرفت.

 

بیشتر بخوانید: ۸۰۰ مگاوات از نیروگاه صنایع وارد مدار شده است

 

این در حالی است که اوج تقاضای مصرف برق در سال جاری در تاریخ ۱۹ تیر ماه راس ساعت ۱۴ و ۴۸ دقیقه رخ داد که نیاز مصرف برق کشور به رقم ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات رسید و نسبت به اوج بار سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: