April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۷۸۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
نیرو‌های آمریکایی اعلام کردند یمن یک موشک بالستیک به سمت یک نفتکش با پرچم آمریکا پرتاب کرده است.

شلیک موشک یمنی به سمت نفتکش آمریکایی

فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام صبح دوشنبه اعلام کرد که نیرو‌های یمنی یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک کردند که احتمالاً MV Trom Dhoor، یک نفتکش با پرچم آمریکا را در ۲۴ فوریه در خلیج عدن هدف قرار داد.

براساس گزارش رویترز، فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد که این حمله جراحتی در پی نداشته است.

این درحالی است که وضعیت دریای سرخ به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت تمام قد آمریکا از آن روز به روز بدتر می‌شود. در همین راستا شب گذشته وزیر دفاع یمن اعلام کرد اقدامات آمریکا و متحدان آن این کشور را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و این کشور‌های متخاصم هستند که باید معادلات جدید را بپذیرند.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ ایجاد کرده است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود. آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر حملاتی را علیه یمن انجام داده‌اند.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: