April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۷۹۴
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
0
نشست‌های کارشناسی هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تهران آغاز شد.

آغاز نشست‌های کارشناسی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه

نشست‌های کارشناسی هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در تهران (مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران-باشگاه کوشک) آغاز به‌کار کرد، در این نشست‌ها کارگروه‌های تخصصی مختلفی بین کارشناسان دو کشور  تشکیل و زمینه‌های همکاری دوجانبه بررسی می‌شود.

 

کارگروه‌های حاضر در این نشست شامل نفت، گاز و پتروشیمی، مالی و بانکی، حمل‌ونقل و مسکن، کشاورزی، استاندارد، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانی و منطقه‌ای، گمرک، علوم، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و محیط زیست، انرژی هسته‌ای،‌ گردشگری، ورزش و جوانان، مناطق آزاد، بهداشت و سلامت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ، هنر و رسانه است.

 

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از امروز تا چهارشنبه (نهم اسفندماه) برگزار خواهد شد، طی دو روز نخست، نشست‌های کارشناسی برگزار می‌شود و کارگروه‌ها پس از پایان گفت‌وگوها اسناد متعدد همکاری در زمینه‌های مختلف را برای امضا در اختیار جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور قرار می‌دهند.

 

در روز پایانی اسناد شامل سند هفدهمین نشست، اسناد همکاری در بخش‌های نفت، استاندارد، نیرو، زمین‌شناسی و مناطق آزاد اقتصادی با حضور وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا خواهد شد.

 

ایران و روسیه تاکنون ۱۶ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است.

 

طبق اعلام وزارت نفت، برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به آذرماه سال ۱۳۷۵ برمی‌گردد، این نشست نخستین نشست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ بود که مرتضی محمدخان، وزیر اقتصاد و دارایی ایران و اولک داویداف، وزیر امور اقتصاد خارجی روسیه ریاست هیئت‌های دو کشور را در این نشست پنج روزه به‌عهده داشتند.

 

بیشتر بدانید: مشارکت هدفمند دولت و بخش خصوصی در توسعه صنعت گوهرسنگ

 

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز هشتم تا دهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ در روسیه برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: