April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۹۲۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
مرادصحرایی گفت: باید تلاش کرد به جای تصمیم گیری افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد که این مسئله موجب رشد نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.

باید به جای افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه از دوره جدید شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: آماده سازی نقشه راه سند تحول بنیادین و اجرای مدرسه‌ای سند به صورت ویژه مدنظر بوده و در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به این که شورای عالی آموزش و پرورش دارای ۲۲ عضو است، افزود: سه نفر از اعضای شورای عالی باید به انتخاب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش از میان معلمان و مدیران باشد که اکنون این کار محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، تصریح کرد: حساسیت نسبت به انتخاب افراد اهمیت بسیاری دارد چراکه انتظار داریم ارتباط با بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدرسه را برقرار نماید.

وی تاکید کرد: فرصت خدمت در شورای عالی آموزش و پرورش یک فرصت با برکت و با اهمیت در راستای تحقق وظایف راهبردی این شورا است.

صحرایی با تاکید بر اهمیت وظایف شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات شورای عالی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در ادامه افزود: نباید نگاه سیاسی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد و در این دولت از این مسائل پرهیز شده است.

عضو کابینه دولت مردمی در گفت: باید تلاش کرد به جای تصمیم گیری افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد که این مسئله قطعا موجب رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف این شورا، تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید اتاق فکر مجموعه نظام تعلیم و تربیت در حوزه مسائل گوناگون آن باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: مسئله ارتباط نظام مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش با مهارت آموزی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بسیار مهم بوده و انتظار می‌رود شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال راه حل منطقی و مطلوب برای این دست از مسائل است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: