April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشد ۵۴ درصدی درآمد هر سهم باعث دلگرمی سهامداران شد
کد خبر: ۴۱۰۰۴۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
رشد ۵۴ درصدی درآمد هر سهم باعث دلگرمی سهامداران شد که البته در سبز شدن شاخص بورس تاثیر داشت.

سبزشدن شاخص بورس مدیون بیمه تعاون

برای آنکه اقتصاد به شکوفایی برسد، باید چرخه‌های فعال در یک نظام اقتصادی هماهنگ فعال باشند. اقتصاد به ماشین بسیار حساسی شباهت دارد که هر کدام از بخش‌های آن دچار مشکل شود، ناهماهنگی بروز کند یا از سومدیریت رنج ببرد، دیگر بخش‌ها را متاثر می‌کند. تولید در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و معدن انجام می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها در بازار‌های دیگر حضور می‌یابند که بازار سرمایه یکی از مهمترین آنهاست.

گردش مالی بخش خدمات

در بخش خدمات نیز گردش مالی بسیار گسترده‌ای وجود دارد و در شرایط کنونی گردش مالی در عرصه خدمات توانسته از دیگر بخش‌ها پیشی بگیرد به نوعی که امروزه بیش از ۵۰ درصد گردش مالی و اشتغالزایی در حوزه خدمات انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌های خدماتی به اندازه‌ای توانمند هستند که وارد بازار سرمایه شده و نقدینگی‌های سرگردان را به سوی سهام خود جذب می‌کنند. آز آنجا که ریشه بحران اقتصادی، در هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سوی دلالی است، بازار سرمایه و شرکت‌های بیمه نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت نقدینگی دارند.

نقش تعیین کننده بیمه‌ها

امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون خدماتی فعالیت می‌کنند که شرکت‌های بیمه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین آنهاست. عرصه فعالیت شرکت‌های بیمه بسیار گسترده است. در حال حاضر ۴۱ شرکت بیمه تجاری در کشور فعال هستند که یکی از ان‌ها کاملا دولتی و بقیه کاملا خصوصی یا نیمه دولتی هستند. بالای ۳۰۰ هزار نفر در تخصص‌های مختلف در بیمه‌های فعال در حال کار هستند. در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان پرداختی خسارت به مردم توسط بیمه انجام شده و ۷۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت شده که ۸۵ درصد ان در قالب خسارت به مردم بازگشت داده شده است.

بیمه تعاون در جایگاه بالا

شرکت بیمه تعاون یکی از توانمندترین بیمه‌ها در کشور است. برای اثبات این ادعا کافی است بدانیم بیمه تعاون در تیرماه ۱۳۹۲ توانست مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی بگیرد و در مدت ۱۰ سال فعالیت، رکورد‌های قابل توجهی بر جای گذاشت. بیمه تعاون در بین ۲۸ شرکت بیمه‌ای با نسبت توانگری مالی ۱۴۹ جایگاه دهم را در صنعت بیمه در اختیار دارد و از شرکت‌های بیمه‌ای با سوابق دیرینه‌تر پیشی گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

گام‌های استوار بیمه تعاون در مسیر سوددهی



رکوردزنی‌های مستمر

بیمه تعاون بدلیل عملکرد قابل دفاعی که دارد، به صورت مستمر عملکرد خود را در معرض قضاوت قرار می‌دهد که آخرین مورد آن عملکرد ۹ ماهه ۱۴۰۲ بود. گزارش عملکرد فصلی بیمه تعاون نشان داد که سود هر سهم این شرکت بیمه در پایان نه ماهه ۱۴۰۲ به ۶۲ ریال برسد، اما اکنون در حالی که هنوز پایان سال فرا نرسیده، بررسی تابلوی بیمه تعاون در اسفند بازار سرمایه، از رشد ۹۷ ریال حکایت دارد که افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی صورت‌های مالی این شرکت بیمه‌ای بیانگر رشد همه شاخص‌های تعیین کننده است، بطوری که در برخی از شاخص‌های مالی، رکورد‌های سال قبل را پشت سرگذاشت.

افزایش سرمایه

شرکت‌های بیمه برای آنکه بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند، باید به رتبه بالاتری از سطح توانمندی صعود کنند که برای تحقق این مهم باید افزایش سرمایه بدهند. بیمه تعاون با اثبات بهترین عملکرد در سنوات اخیر، زمینه افزایش سرمایه را مهیا کرد و بزودی افزایش ۱۴۰ درصدی سرمایه بیمه تعاون رقم خواهد خورد. جالب اینکه این افزایش سرمایه از محل سایر اندوخته‌ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد، گامی که باعث می‌شود سرمایه “وتعاون” از ۵ هزار میلیارد ریال به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

دلگرمی سهامداران

عملکرد شرکت بیمه تعاون برای سهامداران بسیار امیدوار کننده بوده و باعث اقبال بیشتر فعالان بازار سرمایه به سهام این شرکت بیمه‌ای می‌شود. بیمه تعاون که در ۹ ماهه ابتدای ۱۴۰۲ افزایش ۳۹ درصدی سود خالص را رقم زد، تحولات قابل توجهی در ارکان مالی خود بر جای گذاشت، به نوعی که سود هر سهم "وتعاون" به ۶۲ ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد کرد. اما با گذشت دوماه از انتشار آخرین صورت‌های مالی، تابلوی بیمه تعاون در بازار سرمایه از رشد ۵۴.۴ درصدی درآمد هر سهم نسبت به پایان آذرماه سال جاری حکایت دارد. این رشد که برای تحلیل کنندگان و فعالان بازار سرمایه، بسیار معنادار است، پیامی امیدوار کننده برای سهامدارانی است که سهم بیمه تعاون را با هدف دریافت سود خریداری کرده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: