April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۰۷۵
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
مشاور فرماندار تهران با اشاره به تشکیل شورای راهبردی بانوان از تیر ماه امسال گفت: ساماندهی جمعیت، تحکیم خانواده، حمایت از بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین بخشی از اقدامات این شورا بوده است.

نتایج تشکیل شورای راهبردی بانوان شهر تهران/ ساماندهی جمعیت و حمایت از زنان کارآفرین پایتخت

فاطمه رحمانی مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران گفت: با توجه به مسئولیتی که در فرمانداری داریم تصمیم گرفتیم که یک راهکار و راهبرد جدیدی را در حوزه زنان برای هم افزایی و تعاملات بیشتر بین مشاوران بانوان دستگاه‌های شهر تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از شرح وظایف فرمانداری ایجاد تعامل و ارتباط بین دستگاه‌ها و نظارت بر آنهاست از این رو برای اینکه در حوزه بانوان اتفاق خوبی رقم بخورد، تصمیم گرفتیم که با هدایت و راهبری وزارت کشور و استانداری، شورای راهبردی بانوان را در تهران تشکیل دهیم.

رحمانی یادآور شد: شورای راهبردی بانوان شهر تهران مرکب از چند دستگاه است که شامل سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، مدیرکل اموربانوان شهرداری و مسوول بسیج سپاه محمدرسول الله (س)، مشاور آموزش و پرورش شهر تهران و در نهایت معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان تهران می‌شود.

وی عنوان کرد: ارائه راهکار‌ها و سیاست گذاری‌های کلی در حوزه بانوان و خانواده در شهر تهران هدف اصلی ما است؛ تصمیم برآن شد که به صورت جزیی‌تر به مسائل از جمله در موضوع تحکیم خانواده ورود کنیم چراکه تهران با توجه به بافت جمعیتی، ترکیب و ساختار منطقه‌ای متفاوت است و هر یک راهکار خاصی دارد.

به گفته رحمانی، شرح وظایف مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها طبق سند تحول دولت مردمی چند کارگروه تخصصی را شامل می‌شود که از طریق وزارت کشور و استانداری تهران به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است یعنی تمامی مشاوران بانوان دستگاه‌ها یک شرح وظایف مشترکی دارند که یکی از مهمترین آن‌ها مساله جمعیت و فرزندآوری است.

وی افزود: بحث بعدی تحکیم خانواده که مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را شامل می‌شود و از سوی دیگر موضوع کسب کار و کار‌های خانگی، نشاط اجتماعی و بحث حجاب و عفاف در دستور کار قرار گرفت.

ارائه تسهیلات اشتغالزایی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی به بانوان سرپرست خانوار

وی این را هم گفت که گروهی برای هم افزایی و گردهم آوردن بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین در شبکه‌های اجتماعی تشکیل دادیم و این افراد را ساماندهی کرده‌ایم.

رحمانی ادامه داد: ماحصل این گروه ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۳۰۰ نفر از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون بوده است و یک سری از بانوان سرپرست خانوار که ضامنی نداشتند هم به ریاست جمهوری معرفی کردیم تا مشکل شان رفع شود.

مشاور فرماندار تهران یادآور شد: مشخصات ۵۰ زن سرپرست خانوار هم برای گرفتن غرفه در نمایشگاه‌های بهاره پیش رو در پنج پهنه تهران به مراجع ارسال شده است.

رحمانی افزود: ۸۰۰ زن کارآفرین را در گروه‌های فضای مجازی در هشت کارگروه ساماندهی کردیم و اخبار و اطلاعات تمامی دستگاه‌ها را به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: از هم اکنون لیست ارائه تسهیلات برای مشاغل خانگی را برای سال آینده تهیه کردیم تا این وام‌ها به زنان سرپرست خانوار داده شود.

رحمانی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار می‌توانند از طریق کانال ما در فضای مجازی و یا به صورت حضوری به فرمانداری تهران مراجعه کنند.

وی گفت: در واقع ما با ایجاد چرخه حمایتی بین همه این بانوان سعی می‌کنیم تا افراد جامانده در این حوزه را ساماندهی کنیم تا بسته‌های حمایتی بگیرند.

رحمانی یادآور شد: از سوی دیگر جلسات متعددی با ۱۵۰ زن مشاور دستگاه‌ها برای انتخابات پیش رو، مسائل بانوان، تحکیم خانواده و فرزندآوری و ازدواج و دیگر مسایل روز به صورت مجازی و حضوری برگزار کرده و می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: