کد خبر: ۴۱۱۲۲۰
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
0
یک تحلیلگر سیاسی گفت: وزارت خارجه باید بر اساس نیاز کشور عمل کند و تسهیل‌گر روابط اقتصادی ما با کشور‌های منطقه باشد.

وزارت‌خارجه باید تسهیل‌گر روابط اقتصادی ما با کشور‌های منطقه باشد

صادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی در سال گذشته بیان کرد: توقع میرفت که وزارت خارجه در مساله فلسطین فعال عمل کند که متاسفانه عملکرد خاص و ابتکار عمل خاصی در این زمینه مشاهده نشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: توقع از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از سایر کشور‌ها بود با این حال شاهدیم که برخی دیگر از کشور‌ها که توقعی هم نداشتیم، اما شاهد بودیم که دستگاه سیاست خارجی‌شان بسیار فعال‌تر از کشور ما عمل کرد.

وی درباره اقداماتی که سال جدید باید در دستور کار وزارت خارجه قرار بگیرد، نیز گفت: وزارت خارجه باید بر اساس نیاز کشور عمل کند و اتفاقی که بسیار جدی این است که تسهیل‌گر روابط اقتصادی ما با کشور‌های منطقه باشد و تلاش کند تا بازار کشور‌های منطقه به روی ما باز شود و صادر کنندگان ما بتوانند کالا‌های خود را با حداقل مشکلات صادر کنند.

کوشکی ادامه داد: باید بتوانیم با منطقه غرب آسیا همکاری‌های جدی اقتصادی را داشته باشیم و از این طریق صادرات و تولید در کشور ما رونق بگیرد و به مرحله مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه برسیم و این یک اولویت مهم برای ماست. اولویت بعدی هم خروج از رکود فعلی و پیگیری قدرتمندانه مساله فلسطین است.

کوشکی افزود: مطالبه رهبر انقلاب از کشور‌های منطقه که دو بار هم تاکید کردند این بود که راه را برای تنفس اسرائیل مسدود کنند و این باید به صورت جدی مد نظر قرار بگیرد. وزارت خارجه باید اعلام کند که در زمینه مطالبه رهبر انقلاب چه اقداماتی ر انجام داده است. همچنین باید با رایزنی با کشور‌های پیرامون رژیم غاصب قدس مانند اردن، ترکیه، عربستان و .. که در حال تلاش برای تامین نیاز‌های رژیم صهیونیستی هستند مسیر ها‌ی تنفسی رژیم صهیونیستی را مسدود کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی در کشورمان نیز بیان کرد: تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی یک قانون در کشورمان است که سی سال است به تصویب رسیده، اما به اجرا در نیامده است؛ بخش اصلی این موضوع هم به وزارت صمت باز می‌گردد. قانون می‌گوید که هر شرکتی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به نفع اسرائیل عمل می‌کند در ایران نباید اجازه فعالیت داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: