April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۱۸۸
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
وقتی افراد خیلی سریع لاغر می‌شوند قادر به ثابت نگه داشتن وزن کم شده نیستند و طبق تحقیقات حدود دو سوم این افراد بعد از کاهش وزن، دوباره به وزن قبلی باز می‌گردند.

وقتی همه می‌خواهند تا عید نوروز به وزن ایده آلشان برسند

همه ما دوست داریم عید نوروز زیباتر از همیشه به نظر برسیم و هیکلی مناسب و خوش فرم داشته باشیم. تا عید نوروز فرصت اندکی وجود دارد، شما می‌توانید در همین مدت زمان کم، وزن خود را کاهش دهید.» این یکی از آگهی‌های تبلیغاتی کاهش سریع وزن تا عید نوروز است. این روز‌ها اگر در شبکه‌های مجازی چرخی بزنید از این آگهی‌ها فراوان خواهید دید. شاید هم از این‌گونه تبلیغات به موبایل‌تان پیامک می‌شود. تبلیغاتی که به شما وعده می‌دهند تا عید نوروز به وزن مورد نظرتان خواهید رسید. حالا تا عید نوروز تقریباً چند روز دیگر باقی مانده؟ ۲۰ روز دیگر. ۲۰ روز و وعده تغییرات شگرف.

اصلاً بیایید زمان شروع این تبلیغات را از اسفندماه در نظر بگیریم؛ ماهی که ماراتن عید نوروز آغاز می‌شود و همه می‌خواهند در سال جدید بهترین حالت خودشان باشند. بهترین در ظاهر، بهترین در وسایل خانه و خلاصه همه چیز. حالا بیایید برگردیم به موضوع خودمان لاغری تا عید نوروز آیا واقعاً لاغر شدن، تغییر وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل در مدت زمان اندک ممکن است یا همه این‌ها تبلیغاتی است بی‌پایه و اساس برای جذب پول زیاد و البته فالوور بیشتر.
«شما می‌خواهید در عید بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید؟ اما شروع رژیم خود را به تعویق انداخته‌اید؟ اصلاً نگران نباشید شما با ما می‌توانید به این آرزویتان برسید.»

این یک نمونه دیگر تبلیغات برای کاهش وزن در آستانه سال جدید است. بعد از اینکه وارد این صفحه مجازی می‌شوید حدس بزنید چه می‌بینید؟ رژیم‌های عجیب و غریب برای کاهش وزن؟ ورزش؟ خیر. اشتباه می‌کنید معرفی دمنوش. «دمنوش چای سبز، دمنوش چای سیاه» بعد هم مسئول این صفحه با آب وتاب درباره تأثیر باورنکردنی استفاده از دمنوش‌ها و لاغری صحبت می‌کند. او چند جا در رژیم لاغری فوری‌اش تا عید نوروز تأکید می‌کند: «باورتان می‌شود که دمنوش چای سیاه اثرات لاغرکنندگی داشته باشد؟» انگار خودش هم باور ندارد که خوردن چای سیاه یعنی چای معمول و روزمره زندگی ما ایرانی‌ها را به عنوان معجزه‌ای برای لاغری اعلام می‌کند. البته در ادامه دمنوش ماچا، دمنوش رویبوس، دمنوش هل، دمنوش جینسینگ، دمنوش بابونه، دمنوش رازیانه هم به عنوان لاغرکننده‌های معجزه‌گر لاغری سریع اعلام می‌شود. «کاهش وزن اندک حتی به اندازه چند کیلو تأثیر زیادی در زیبایی اندام می‌گذارد چرا که اگر به روش اصولی وزن خود را کاهش دهیم، از مقدار چربی بدن کاسته می‌شود و چربی حجم زیادی را در بدن اشغال می‌کند.

شما را تا عید به اندام دلخواهتان می‌رسانیم. تا عید حداقل ۳۰ کیلو لاغر شوید. لاغری سریع بدون ورزش. سال جدید را با اندام جدید آغاز کنید. همه را با ظاهر جدید خود شگفت‌زده کنید. بستنی لاغری رکورددار کاهش وزن ۶۶ کیلویی، ۵ کیلو لاغری کاملاً رایگان تا عید نوروز با بستنی لاغری. گروه چالش لاغری به هم انگیزه می‌دهیم تا عید به وزن ایده‌آل‌مان برسیم.» این‌ها هم چند نمونه دیگر از تبلیغاتی است که در صفحات مجازی می‌بینید و اگر یک گشت در صفحات اینستاگرام بزنید، صد‌ها مورد از این تبلیغات می‌بینید که همین‌جور وعده زیبایی و لاغری را تا عید نوروز می‌دهند؛ حتی بعضی از این صفحات عنوان خود را تغییر داده‌اند؛ مثلاً صفحه‌ای که تا قبل از این نام دیگری داشت این روز‌ها اسم خودش را گذاشته لاغری تا عید ۱۴۰۳. این صفحات معمولاً پر از عکس قبل و بعد افرادی است که با گرفتن رژیم غذایی از صاحب پیج حسابی لاغر شده‌اند. البته خیلی از این صفحات هم که اسم‌شان را به لاغری تا عید تغییر داده‌اند و مشغول فروش انواع قرص‌های چربی‌سوز هستند. در این صفحات تأکید شده که لاغری بدون ورزش و رژیم انجام می‌شود. لاغری سریع تا عید نام یک صفحه دیگر است که برای معرفی خود نوشته؛ قرص و قهوه و چای سبز روشش نیست و زیر نظر یک پژوهشکده معروف با بیش از ۴ هزار نتیجه مثبت مشاوره لاغری می‌دهد. تبلیغاتی که اگر برای عده‌ای هیچ فایده‌ای ندارد لابد برای اداره‌کنندگان این صفحات نان دارد.

حالا بنشینیم پای حرف کسانی که تصمیم جدی دارند تا عید نوروز خودشان را لاغر کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسانند. نازیلا، یکی از آنهاست که همیشه نزدیک‌های عید یادش می‌آید باید حداقل چند کیلویی کم کند. نزدیک‌های آخر بهمن‌ماه که می‌شود دیگر شروع می‌کند به رژیم گرفتن، او هم در ازای دو میلیون تومان از یکی از همین صفحات مجازی رژیم غذایی گرفته: «رژیم من بر پایه استفاده از انواع دمنوش‌هایی است که بر اساس شاخص‌های وزنی‌ام ساخته شده. از ساعت هشت شب تا دوازده ظهر فردایش هم چیزی نمی‌خورم. البته سالاد هم زیاد می‌خورم. یک ماه این طوری زندگی می‌کنم و گفته‌اند قطعاً ۶ کیلو وزن کم می‌کنم.» نازیلا هر روز عکس سالادهایش را استوری می‌کند و تازه دیگران را هم تشویق می‌کند تا رژیم لاغری عید بگیرند. فریده قائم، کارشناس تغذیه درباره رژیم‌های لاغری فوری که این روز‌ها در صفحات مجازی تبلیغ می‌شود، می‌گوید: «عوارض کاهش وزن سریع آن‌قدر زیاد است که هیچ متخصص تغذیه‌ای چنین رژیم‌هایی را توصیه نمی‌کند. کاهش وزن باید با اصلاح برنامه غذایی و فعالیت‌های ورزشی اتفاق بیفتد که در رژیم‌های سریع بسیاری از این‌ها نادیده گرفته می‌شود و در طولانی مدت منجر به عوارض جانبی بسیاری می‌شود. شاید یکی از مشهورترین عوارض کاهش وزن سریع این باشد که وقتی افراد خیلی سریع لاغر می‌شوند قادر به ثابت نگه داشتن وزن کم شده نیستند و طبق تحقیقات حدود دو سوم این افراد بعد از کاهش وزن، دوباره به وزن قبلی باز می‌گردند که حتی از مقدار وزن اولیه نیز بیشتر است. معمولاً بعد از عید همین افرادی که برای کاهش سریع وزن رژیم‌های بی‌پایه گرفته‌اند و مواد مغذی را از چرخه تغذیه‌شان حذف کرده‌اند با آسیب‌های جدی به مو و ناخن و پوست و معده درگیر خواهند شد حتی در مواردی این رژیم‌ها، خطرات جدی برای قلب و دستگاه گوارش و تنفس دارد. حتی شاید عده‌ای ندانند که این رژیم‌های نامناسب و غیرعلمی موجب بیماری‌های خلقی و افسردگی می‌شود. همچنین در رژیم‌های سریع که باعث کاهش وزن فوری می‌شوند عضلات نیز تحلیل می‌روند این کاهش عضلات کاهش قدرت و استقامت فیزیکی فرد را به همراه دارد.»

این کارشناس تغذیه تأکید می‌کند که افراد برای لاغری فوری مراقب باشند تا در دام هر سودجویی نیفتند برخی از همین صفحات اینستاگرامی قرص‌های چربی‌سوز برای لاغری فوری تجویز می‌کنند که عوارض جدی دارد؛ «این قرص‌ها در مواردی بسیار خطرناک است و موجب افزایش فشار خون می‌شود و خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین احتمال حمله قلبی و سکته مغزی هم از عوارض این داروهاست. چربی‌سوز‌ها معمولاً ترکیبی از گیاهان و محرک‌هایی هستند که باعث می‌شوند با افزایش دمای بدن، کالری بیشتری بسوزانید. قرص‌های لاغری اشتها را کامل از بین می‌برد. اما گاهی عوارض جبران‌ناپذیری دارد که حتی هرگز نمی‌توانید تصورش کنید. از هر روشی برای لاغر شدن نباید استفاده کرد. کاهش وزن نیازمند صبوری و انجام حرکات ورزشی منظم است. پس هر روش غیر علمی را جدی نگیرید.»

منبع: روزنامه ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: