April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۲۲۱
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
کارگردان نمایش «مترسک‌ها» گفت: پروسه کار «مترسک‌ها» خیلی سخت بود، زیرا کار ظرافت خاصی به همراه داشت

«مترسک‌ها» با سختی و ظرافت خاصی همراه بود

قادری نویسنده و کارگردان نمایش «مترسک‌ها» گفت: کار نمایش «مترسک‌ها» از آذر ماه سال گذشته شروع شد و تقریبا ایده این کار از اوایل سال ۱۴۰۱ طراحی شد.

وی ادامه داد: از ابتدا پروسه سختی را طی کردیم و نگارش متن این نمایش به دلیل خاص بودن درون مایه و فرم اثر بسیار سخت بود. اجرا و تولید کار از دی ماه امسال کلید خورد و نمایش در اوایل اسفند ماه به روی صحنه تالار وحدت رفت.

قادری افزود: موضوع این نمایش چند بعدی و چند وجهی است. در این کار تلاش شده است یک سفری به درون انسان داشته باشد و آن چیزی که در ذهن یک انسان می‌گذرد را مرور کند.

قادری بیان کرد: نقش اصلی این تئاتر یک فرد فرهنگی بود که نسبت به شرایط روز جامعه احساس یاس و ناامیدی می‌کرد و احساس می‌کرد که تلاش کردن در راستای چیزی که جامعه به سمت مخالف آن می‌رود بی‌فایده است. او هرچه بیشتر تلاش می‌کرد نتایج برعکس می‌شد، منزوی شد و تصمیم گرفت از بازی زندگی کناره‌گیری کند.

وی افزود: این منزوی شدن را در فضای ذهن این آدم می‌بینیم که گویا در یک مزرعه‌ای برای خودش تنها زندگی می‌کند و مشغول نگارش کتاب خود است و با مترسک‌هایی که در مزرعه وجود دارند زندگی می‌کند و با آن‌ها خو می‌گیرد.

وی ادامه داد: داستان ما از زمانی شروع می‌شود که یکی از شاگردان محمود نوریان که بازیگر اصلی تئاتر ماست قصد کنکاش کردن در مشکلات او را دارد و تلاش می‌کند این فرد را از فضای منزوی شدن و فضای ذهنی مزرعه دور کند.

قادری گفت: این کار دارای ۹ بازیگر اصلی است و رده سنی گروه مسلم از ۲۳ تا ۶۳ سال است. گروه مسلم یک گروه قدیمی است و تقریبا کاراکتر‌های نمایشی و داستانی ما در رده سنی ۴۰ الی ۵۰ سال و همراه با یک بازیگر خردسال بود.

وی تاکید کرد: کار خیلی سختی داشتیم، منظورم از سختی بابت ظرافت کار است. فضایی که کاملا درونی و ذهنی بود و ما فضای داستانی به آن داده بودیم. ماجرا‌هایی که با منطق در یک فضای غیر منطقی رخ داده بود. بازی، اجرا و کارگردانی کار سختی بود چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و به هرحال تا سه روز قبل از اجرا مشخص نبود که قرار است مترسک اجرا شود یا نه. به همین دلایل هم زمان اجرای کار خیلی کم بود و امیدواریم بتوانیم کار را مجددا روی صحنه ببریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: