May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشد چشمگیر شاخص طی دو روز گذشته؛
کد خبر: ۴۱۰۲۲۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
0
در دو روز ابتدایی هفته جاری، بورس تهران بر خلاف 10 روز کاری گذشته، روند افزایشی آن هم با شیب تند به خود گرفته است؛ به طوریکه رشد شاخص کل امروز از مرز 60 هزار واحد عبور کرد.

بورس بار دیگر شگفتی‌ساز می‌شود؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 60 هزار واحدی به 2 میلیون و 147 هزار واحد رسید. همچنین  شاخص کل هم‌وزن با رشدی 15 هزار واحدی به ارتفاع  740 هزار واحد رسید.

 

ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 13 اسفند ماه 1402، مبلغ 7 هزار میلیارد , 300 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 700 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

 

در بازار امروز 388 نماد در محدوده مثبت و 60 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 261 نماد در محدوده مثبت و 102 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «خاور» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «فولاد» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «بیوتیک» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

 

دیروز نیز شاخص کل 31 هزار واحد رشد داشت و شاخص کل هم وزن نیز عدد مثبت 10 هزار را ثبت کرد.

 

علت این رشد شاخص طی دو روز ابهاماتی را به وجود آورده است به ویژه اینکه این رشد چشمگیر، دقیقا بعد از انتخابات مجلس  شورای اسلامی رخ داده است.

 

محمرضا سعیدپور کارشناس بازار سرمایه دراینباره به پول‌نیوز گفت: دلیل رشد اخیر شاخص افزایش نرخ ارز طی چند روز گذشته بوده است.

 

وی ادامه داد: البته سیاست‌های انقباضی مسئولان برای کنترل بازار‌ها نیز تاثیر گذار بوده است و کنترل بازارها به ویژه بازار ارز در پیش از انتخابات، دلیل افزایش شاخص بوده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته شاید دولت دخالتی در بازار نداشته باشد؛ اما بیشتر افکار عمومی بر این باورند که قیمت‌ها بعد از انتخابات افزایش می‌یابد و همین موضوع باعث هجوم به بازار ارز می‌شود و این امر روی دیگر بازارها، از جمله بازار سرمایه تاثیرگذار است.

 

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۱ هزار و ۱۹ واحدی شاخص کل بورس

 

سعیدپور در پاسخ به این سوال که آیا بازهم شاهد رشد شاخص در روزهای آینده خواهیم بود؛ گفت: با قطعیت نمی‌شود به این سوال جواب داد؛ ولی به نظر من طی چند روز آینده اگر شاهد خبر خاصی نباشیم، بازار روند افزایشی خواهد داشت و به ویژه اینکه هفته گذشته روند بازار نزولی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: