April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حراج سکه هم جلو‌دار طلا نشد؛
کد خبر: ۴۱۰۳۱۳
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
0
در حالی که بانک مرکزی دیروز اقدام به ثبت نام و عرضه ربع سکه از طریق مرکز مبادله ارز کرد و این امید را داشت که از این طریق بازار افت قیمت را تجربه کند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق نیفتاد.

سکه 35 میلیون را رد کرد

در حال حاضر هر سکه تمام برابر با 35 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 900 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

نیم سکه نیز در حال حاضر 19 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد و ربع سکه هم با رشد 700 هزار تومانی نسبت به دیروز 12 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود.

 

سکه گرمی نیز هم‌اکنون 6 میلیون و 400 هزار تومان ارزش دارد.

 

قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم امروز به 3 میلیون تومان رسیده است.

 

افزایش شدید قیمت‌ها در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که با عرضه سکه به صورت حراج، حباب در بازار از بین خواهد رفت و بازار طلا به ثبات خواهد رسید.

 

 پیش‌تر سینا پورشاد کارشناس بازار سکه و طلا در پاسخ به پول‌نیوز گفته بود: به نظر نمی‌رسد این کار بتواند چندان روی قیمت‌ها تاثیر بگذارد و شاید در کوتاه مدت نوسانات بازار را کنترل کند؛ اما در میان مدت تاثیر خود را از دست خواهد داد.

 

وی ادامه داد: طرح‌های اینچنینی چندین بار به طرق مختلف اجرایی شده‌اند و بی‌تاثیری آن‌ها اثبات شده است؛ البته ما امیدواریم اهداف دولت به نتیجه برسد و شاهد خبرهای خوبی باشیم.

 

 این فعال بازار افزود: در حال حاضر با شرایط اقتصادی فعلی، خریدار در بازار کم است و این نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا چندان روی قیمت‌ها و روند افزایشی آن تاثیری ندارد و عواملی مثل قیمت ارز و قیمت‌های جهانی روی قیمت طلا و سکه اثرگذار بوده است.

 

بیشتر بخوانید: طلا ارزان می‌شود؟

 

قیمت طلا در حالی افزایش چشمگیری در 24 ساعت گذشته داشته است که روند نرخ ارز در این مدت ثابت مانده است. هم اکنون هر دلار آمریکا 60 هزار و 300 تومان قابل معامله است که نسبت به دو روز گذشته تغییر چندانی را شاهد نبوده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: