April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۳۷۲
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
0
طی دو هفته اخیر بازار رمز ارزهای با رشد نسبتا بالایی همراه بود و دوباره چشم‌های سرمایه‌گذاران به این بازار معطوف شد.

وقت ورود به بازار رمز ارز فرا رسیده؟ / چرا خرید و فروش بیت‌کوین غیر قانونی است؟

بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین رمز ارز جهان هم‌اکنون با قیمت 66 هزار دلار معامله می‌شود که این عدد در هفته گذشته 56 هزار دلار بود.

 

این در حالی است که این رمز ارز دیجیتال، طی چند ساعت اخیر از رکورد پیشین خود عبور کرد و در مرز 69 هزار دلار معامله شد.

 

این رشد 10 هزار دلاری قیمت تنها در یک هفته، بسیاری از سرمایه‌گذاران را وسوسه ورود به این بازار کرده است. اما بازار رمز ارزها چقدر برای سرمایه‌گذاری مناسب و قابل اعتماد است؟

 

بهروز قالیباف‌زاده کارشناس رمز ارز در اینباره به پول‌نیوز گفت: سرمایه‌گذاری در این بازار از ریسک بالایی برخوردار  است و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که ریسک‌پذیری زیادی دارند و با نوسانات بازار ناامید یا امیدوار نمی‌شوند.

 

وی ادامه داد: همانطور که گفتم سرمایه‌گذاری دراین بازار با ریسک زیادی همراه است؛ اما سود خوبی را هم عاید سرمایه‌گذارن می‌کند. به طور مثال با توجه به افزایش 10 هزار دلاری بیت ‌کوین طی روزهای اخیر، سرمایه‌گذاران اگر یک سکه بیت‌کوین خریداری کرده بودند، حدود 600 میلیون تومان سود عایدشان شده بود که رقم چشمگیری است.

 

این کارشناس اضافه کرد: البته خلاف این موضوع هم بارها اتفاق افتاده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران ضررهای هنگفتی را متحمل شده‌اند‌ و به طور کلی نوسانات ذات بازار رمز ارز است و سرمایه‌گذارن باید قبل از ورود شرایط آن را بپذیرند.

 

به گقته قالیباف‌زاده موضوع غیرقانونی بودن خرید و فروش رمزارزها را نیز باید در نظر گرفت که این موضوع در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما وجود دارد و در صورت تخلف در معاملات، افراد شاکی تقریبا دستشان به جایی بند نیست و ممکن است به راحتی تمام سرمایه خود را از دست دهند.

 

او ادامه داد: توصیه من به علاقه‌مندان به حضور در این بازار این است که با پول مازاد خود در این بازار وارد شوند و هرگز به طمع سود بیشتر با پول خانه یا ماشین خود به سرمایه‌گذاری در این بازار مبادرت نورزند.

 

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین بازهم رکورد زد

 

این کارشناس در پاسخ به این سوال که بهتر نیست قانون مدونی در این زمینه در کشور ما تدوین شود تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده‌تر قدم به بازار رمز ارز بگذارند؟ گفت: قطعا بودن قانون کمک زیادی به مردم می‌کند و باعث می‌شود آسیب کمتری را متحمل شوند. البته چندباری برای این کار اقداماتی صورت گرفت؛ اما مسئولا چندان مصرانه پیگیر این موضوع نشدند و این موضوع  کم کم به فراموشی سپرده شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: