April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پنجمین اردوی راهیان پیشرفت به روایت پول نیوز؛
کد خبر: ۴۱۰۴۴۶
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
0
پنجمین اردوی راهیان پیشرفت به همت بانک صنعت و معدن در بیستمین سال تاسیس شعبه قم بانک صنعت و معدن شهر قم برگزار شد.

این اردو که شامل بازدید از کارخانجات گروه شرکت‌های امید، مجموعه صنعتی غذایی لینا و گروه شیمیایی ثنا بود که به همت این بانک در طول سال‌های گذشته تامین مالی شده‌اند.

 

درک متقابل حلقه گمشده صنعت کشور

گروه شرکت‎‌های امید به عنوان اصلی‌ترین بازیگر صنعت کشور مخصوصا در صنعت خودرویی کشور که سهمی 80 درصدی از تولید انواع فنر در صنعت خودروسازی کشور را داراست. مدیران عالی این کارخانه در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید به تشریح دستاوردهای این هلدینگ صنعتی پرداختند. 

 

غلامرضا محمدی پور رئیس هیئت مدیره گروه شرکت‌های امید با تقدیر و تشکر از مدیران استان و مدیر روابط عمومی بانک صنعت معدن در رابطه با پویش اردوی راهیان پیشرفت این بانک گفت: بانک صنعت و معدن با راه‌اندازی پویش اردوی راهیان پیشرفت گام بزرگی برداشته برای نشان دادن مظلومیت صنعت و حلقه گمشده آن در کشور است. حلقه گمشده در صنعت و اقتصاد کشور این است که مدیران صنعتی و اقتصادی یک درک مشترک از یکدیگر داشته باشند. ما تا زمانی که دو بال صنعت و اقتصاد یکدیگر را حفظ و درک نکنند به مشکل اصلی کشور دست پیدا نمی‌کنیم که همان اقتصاد بیمار، بیکاری، تورم و… است.

 

محمدی پور همچنین با اشاره به نقش بانک صنعت و معدن در به وجود آمدن این هلدینگ صنعتی گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در صنعت کشور همواره فعال بود. من نیز زمانی که می‌خواستم این مجموعه را احداث کنم اولین بانکی که برای گرفتن تسهیلات انتخاب کردم بانک صنعت و معدن بود و با کمک این بانک مجموعه شرکت‌های گروه امید به این رشد دست یافته است.

 

سیدامیرحسین محور مدیرعامل گروه شرکت‌های امید نیز در ادامه خطاب به خبرنگاران حاضر در این اردو گفت: در آغاز سخنانم خواهشی که از شما به عنوان خبرنگار دارم این است؛ فراموش نکنید مولد بودن در کشور سخت‌ترین کار است فارغ از اینکه کارخانه کوچک یا بزرگ باشد. عمده فعالیت شرکت امید فنر در صنعت خودرو است و باید این نکته حتما عنوان شود که تمام انتقاد‌هایی که به صنعت خودرو می‌شود منصفانه نیست.

 

 

ریشه‌ داخلی چالش‌های صنعت

دیگر کارخانه‌ای که در اردوی راهیان پیشرفت مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت گروه شیمیایی ثنا بود. محمد آقاجانی مدیرعامل گروه شیمیایی ثنا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان صنعتی استان قم  در گفتگو با خبرنگاران گفت: این تصور غلطی است که نقش رسانه در صنعت کشور کمرنگ قلمداد کنیم. مخصوصا در کشورهای جهان سوم رسانه یکی از بازیگران اصلی در پیشرفت کشور است.

 

آقاجانی همچنین در پاسخ به سوال درباره چالش‌های صنعت در کشور ادامه داد: در بحث چالش‌ها من به عوامل خارجی اشاره‌ای نمی‌کنم و به چالش‌های داخلی می‌پردازم که قابل حل باشند. منظور از چالش‌های داخلی عدم هماهنگی‌هایی است که بین سازمان‌ها و وزارتخانه ها اتفاق می‌افتد. این بزرگترین چالشی است که به صنعت و اقتصاد کشور ضربه می‌زند. این نکته را باید متذکر شوم که وزارتخانه‌ها سازمان‌های تابعه بیش از 80 درصد از وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند. 

 

 

نمره قبولی بانک صنعت و معدن در عمل به وظایف

همچنین گفتنی است این اردو با حضور محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان، حجت الاسلام صمد ایمانی ملکی مسئول نظارت و تطبیق شرعی، حسین آرشید مدیر استانی بانک صنعت و معدن قم برگزار شد. مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن با اشاره به نقش مؤثر این بانک در اجرای سیاست های کلان دولت در بخش صنعت و معدن کشور ضمن اشاره به افزایش ۱۲۶ درصدی تسهیلات به شرکت دانش بنیان در ۳۰ ماه استقرار دولت سیزدهم و در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل اعلام داشت: 240 طرح با تسهیلات ریالی 70 هزار میلیارد و 877 میلیون ریال و تسهیلات ارزی 2759 میلیون یورو از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به بهره برداری رسیده که اشتغالزایی برای 19 هزار نفر را به همراه داشته است.

 

ترابی ادامه داد: 187 طرح نیز طی همین مدت با تسهیلات ریالی 105 هزار میلیارد ریال و تسهیلات ارزی 7 میلیارد و 858 میلیون یورو و با اشتغالزایی 25 هزار نفری در حال اجرا می باشد.

 

حسین آرشید مدیر استانی قم نیز که در این بازدیدها حضور داشت، عنوان داشت: این استان با مساحت 11.748 متر مربع کوچکترین استان کشور از لحاظ مساحت جغرافیایی است. در عین حال این استان دارای 7 شهرک و 4 ناحیه صنعتی دولتی، 2 شهرک صنعتی غیردولتی و 2 منطقه صنعتی (جمعاً 15 شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است). همچنین 3 شهرک صنعتی از شهرکهای صنعتی مزبور شهرک صنعتی تخصصی هستند: شهرک صنعتی ثامن (شهرک تخصصی صنایع چوب و مبلمان)، شهرک صنعتی چاپ و نشر و شهرک صنعتی آی تی می باشد.

 

وی گفت: همچنین 3100 واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان قرارداد دارند که تعداد 2000 واحد آن به بهره برداری رسیده و از این تعداد 1700 واحد آن فعال است. علاوه بر آن تعداد 1500 واحد صنعتی خارج از شهرکهای صنعتی در استان قم فعالیت می نمایند.

 

آرشید تاکید کرد: بیشترین صنایع فعال مستقر در استان قم به ترتیب صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی (سنگ، آجر و مصالح ساختمانی)، صنایع فلزی و لوازم خانگی، صنایع سلولزی و صنایع نساجی می باشد.

 

وی افزود: لازم به ذکر است 13 خوشه صنعتی در قم شناسایی شده که خوشه های کفش ماشینی، مبل، سوهان، سنگ، فرش دستباف و انگشتر توسعه یافته و خوشه های چاپ و بسته بندی و فناوری اطلاعات در حال توسعه می باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: