April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۲۳
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
0
قیمت ارز طی چند روز اخیر رو به کاهش گذاشته است و هم‌اکنون هر اسکناس 1 دلاری برابر با 59 هزار و 320 تومان ارزش دارد.

دلار سقوط می‌کند؟

به نقل از «خبرداری»، این در حالی است که بازار ارز در ماه گذشته بسیار متلاطم و روند صعودی به خود گرفته بود و قیمت دلار از 61 هزار تومان عبور کرد.

 

فرید قاضی‌نژاد کارشناس بازار ارز درباره علت کاهش نرخ ارز در بازار به خبرنگار «خبرداری» گفت: کاهش نسبی قیمت در این چند روز به علت افزایش تزریق ارز توسط دولت است و اگر این روند ادامه پیدا کند، باز هم شاهد کاهش قیمت در بازار ارز خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه روند کاهش قیمت دلار بر سایر ارزها نیز اثر گذار بوده است و همه ارزهای با افت قیمت مواجه شده‌اند، گفت: البته نوسانات بازار ارز یک امر طبیعی است و ممکن است به زودی روند قیمت‌ها تغییر پیدا کند.

 

قاضی‌نژاد افزود: تغییرات قیمت دلار در همه بازار‌ها اثر گذار خواهد بود و بازارهایی مثل سکه و طلا زودتر از سایر بازارها به تغییرات قیمت ارز واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل است که قیمت‌ها در بازار طلا نیز رو به کاهش گذاشته است.

 

وی ادامه داد: سایر بازارها هم با توجه به نوع فعالیت آن‌ها دیر یا زود به این تغیرات قیمت دلار واکنش نشان خواهند داد؛ البته اگر کاهش قیمت در بازار ارز ادامه‌دار باشد.

 

این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهش قیمت ارز ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟ گفت: تجربه نشان می‌دهد، زمانیکه دولت در بازاری دخالت می‌کند نمی‌تواند به طور مستمر آن را کنترل کند و به همین دلیل به نظر من روند کاهش قیمت‌ها چندان دوام نخواهد داشت؛ البته هیچ چیز معلوم نیست و امیدواریم روند نزولی نرخ ارز ادامه‌دار باشد تا به مردم فشار کمتری از نظر اقتصادی وارد شود؛ چون مردم بیشترین تاثیر را از نوسانات ارزی در زندگی خود مشاهده می‌کنند.

 

به گفته وی تاثیر نوسانات ارزی بازارهای مسکن و لوازم‌خانگی و دیجیتال را به سرعت تکان خواهد داد و بعد از مدتی موادغذایی هم از این نوسانات تاثیر می‌گیرند که این سه بازار مستقیما روی زندگی مردم تاثیرگذار است.

 

قاضی‌نژاد افزود: روند نرخ ارز به شدت به سیاست‌های کلان وابسته است و تصمیمات مسئولان می‌تواند در میان‌مدت روی تغییرات نرخ بازار تاثیرگذار باشد.   

 

بیشتر بخوانید: قیمت دلار، یورو و پوند امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ +جدول

 

گفتنی است هم‌اکنون قیمت یورو در بازار آزاد 65 هزار و 190 تومان و پوند انگلیس نیز با قیمت 76 هزار و 580 تومان است.

برچسب ها: دلار ، یورو ، پوند ، بازار ارز ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: