April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۲۶
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
0
مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند.

قنادی‌ها ملزم به نصب برچسب قیمت شدند

به نقل از مهر، رضا زرین‌گل از ارسال نامه‌ای برای نظارت اتاق اصناف بر واحدهای صنفی قنادی و خشکبار خبر داد و گفت: قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی مراتب را به اتحادیه صنف قنادان و یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

 

وی افزود: در آستانه خریدهای نوروزی و به تبع آن افزایش تقاضای عمومی برای خرید انواع شیرینی و خشکبار توسط عموم مصرف کنندگان، سازمان حمایت طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی قنادی و خشکبار شد.

 

به گفته این مقام مسؤول واحدهای مجاز عرضه کننده شیرینی، آجیل و خشکبار موظف به ارائه صورتحساب معتبر هستند. همچنین تمامی قنادی‌ها و فروشندگان خشکبار و آجیل ملزم به رعایت سود تعیین شده بوده و باید نسبت به نصب برچسب قیمت اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید: آجیل چهارشنبه‌ سوری چند؟

 

زرین گل در این نامه خطاب به اتاق اصناف ایران اعلام کرده که برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و لزوم نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای توزیعی جهت جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان، ضرورت دارد نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شیرینی فروشی، آجیل و خشکبار در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گرفته و ضمن کنترل وزن جعبه‌های شیرینی و رعایت قیمت‌های ابلاغی اتحادیه‌ها از تخلفات ناشی از کم فروشی و گران‌فروشی در واحدهای صنفی جلوگیری و نتیجه اهم اقدامات به این سازمان منعکس شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: