April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد؛
کد خبر: ۴۱۰۷۸۳
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح کنترل بیماری هپاتیت B از مهرماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال آینده

دکتر حسین فرشیدی در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: طرح ریشه کنی بیماری هپاتیت C با درمان رایگان آغاز شده و ظرف دو سال پایان می‌یابد و از مهرماه ۱۴۰۳ طرح کنترل بیماری هپاتیت B شروع خواهد شد.

وی فرهنگستان علوم پزشکی را بازوی قوی نظام سلامت دانست و افزود: با توجه به تاکید رییس محترم فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص توجه به سلامت مادر و نوازد، طرح «هزار روز اول زندگی» در شهرستان کهنوج به صورت آزمایشی شروع شده است. ۲۷۰ روز از این طرح مربوط به قبل از تولد و دو سال نیز مربوط به بعد از تولد است.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت روانی و اجتماعی خانه‌های مشارکت مراکز سراج افزایش یافته و از ۲۳ به ۱۰۰ مورد رسیده و علاوه بر استقرار ۳۰۰ روانشناس، مددکاران اجتماعی نیز جذب این مراکز شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در زمینه بهداشت دهان و دندان از اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه جدیدی آغاز خواهد شد. همچنین در حوزه بیماری‌های مزمن طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش داریم، برنامه‌هایی در مدارس اجرا می‌شود.

دکتر فرشیدی با بیان این که واکسیناسیون افراد با واکسن‌های جدید روتاویروس و پنوموکوک از شهرستان خمیر در استان هرمزگان شروع شد، گفت: برای کنترل بیماری‌های عفونی یک برنامه پنجساله اجرا خواهد شد.

وی در پایان از راه اندازی مرکز تحقیقات و توسعه شبکه و در دستور کار بودن ۲۰ طرح اجرایی توسط این مرکز خبر داد و تصریح کرد: شبکه بهداشتی کشور پدیده انقلاب و تقویت آن از اهم برنامه‌های وزارت بهداشت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: