April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۸۸
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو روش‌های استعلام اصالت فراورده‌های سلامت را بیان کرد

روش‌های استعلام اصالت فراورده‌های سلامت

سعید کاظمی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان این که کوچکترین واحد بسته‌بندی قابل عرضه، فروش از هر فراورده، باید شناسه‌گذاری اختصاصی شوند افزود: تمامی کالا‌های سلامت‌محور بر اساس شناسه‌هایی که بر روی بسته‌بندی به عنوان بر چسب رهگیری و اصالت کالا درج شده است، در سامانه ttac.ir ثبت می‌شوند و هموطنان می‌توانند از طریق این سامانه اصالت کالا را استعلام کنند.

وی یکی دیگر از روش‌های استعلام اصالت و سلامت یک محصول را استفاده از سامانه پیامکی استعلام برچسب اصالت عنوان کرد و افزود: سامانه پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به اتصال اینترنت، اصالت کالای مورد نظر خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو با بیان این که تنها سرشماره پیامکی مورد اطمینان برای استعلام اصالت کالا، سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ است، گفت: برای آگاهی از اصالت و کیفیت کالا، حتما باید به شماره سامانه پیامکی درج شده روی آن دقت کنید و هر شماره‌ای غیر از ۲۰۰۰۸۸۲۲ روی محصول درج شده بود، باید متوجه شوید که محصول تقلبی است.

وی همچنین امکان استعلام شناسه رهگیری (UID) و شناسه اصالت (کد ۱۶ رقمی درج در پشت پوشاننده) از طریق نرم‌افزار تلفن همراه که امکان دریافت آن از طریق سامانه تیتک و نرم‌افزار تلفن همراه بازار وجود دارد را از دیگر راه‌های استعلام اصالت فراورده‌های سلامت عنوان کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: