April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۹۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
0
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: در صورت استقبال صادرکنندگان آمادگی حمل ۳۰ درصد از محصولات صادراتی کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای را به‌صورت یخچالی داریم.

به نقل از تسنیم، کامبیز جهانبانی با بیان این‌که کشتیرانی دریای خزر با حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مصمم است به توسعه صادرات از طریق دریای خزر کمک کند، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا حدود 40 درصد، آماده‌ایم در صورت استقبال صادرکنندگان تا 30 درصد از حجم کلی صادرات محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای استان‌های شمالی را به مقاصد صادراتی حمل کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که طی 11 ماه امسال 2.5 میلیون تن انواع کالا به ویژه محصولات کشاورزی به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شده است، افزود: ارزش این صادرات حدود 30 هزار میلیارد تومان و 783 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به سال قبل از آن 20 درصد رشد را نشان می‌هد.

 

وی با بیان این‌که 30 درصد از کل حجم صادرات یاد شده را محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد، افزود: در این میان تنها 8 درصد از این محصولات از طریق دریا حمل شده است. از حجم 531 هزار تن آن تا 90 درصد نیازمند زیرساخت حمل یخچالی است که در حمل و نقل دریایی در دسترس‌تر و ارزان‌تر است.

 

وی بیان کرد: میزان حمل محصولات یاد شده به صورت یخچالی حدود 2500 تُن بوده که نیم درصد از کل حجم بار صادراتی است.

 

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به 30 شناور فعال و 120 هزار تُن ظرفیت حمل بار این شرکت، تصریح کرد: با حمایت گروه کشتیرانی 280 دستگاه کانتینر یخچالی به این ظرفیت اضافه شده است. همچنین تمام شناور‌های کشتیرانی دریای خزر امکان حمل کانتینر یخچالی را دارند و نیز نخستین شناور اختصاصی حمل کانتینر یخچالی که ظرفیت کامل آن به حمل این نوع کانتینر تغییر یافته است فعالیت خود را از آغاز کرد که در نوع خود در دریای خزر بی‌نظیر است.

 

به گفته وی در صورت استقبال صادرکنندگان شرکت کشتیرانی دریای خزر قادر است تعداد کانتینر‌های یخچالی را طی برنامه‌ای 6 ماهه تا یکساله به 500 دستگاه افزایش داده و در طول سال تا 3 هزار دستگاه کانتینر یا 65 هزار تُن را جابه‌جا کند.

 

بیشتر بخوانید: ورود روزانه ۲۵۰ تن گوشت به کشور

 

جهانبانی سرمایه در نظر گرفته شده برای ایجاد این ظرفیت را 1/1 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: دیگر برنامه راهبردی کشتیرانی دریای خزر برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای تغییر کاربری انبار برخی شناور‌های این شرکت به سردخانه است که تا 10 هزار تن به ظرفیت یخچالی ناوگان اضافه می‌کند، برای این طرح نیز تا یک میلیون 500 هزار دلار در نظر گرفته شده است که در صورت کشش بازار انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: