April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
علیپور ماکو را پل ارتباطی اروپا توصیف کرد
کد خبر: ۴۱۰۷۹۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بالای ماکو برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که ماکو در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگی دارد، می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی باشد.

جذابیت‌های منطقه آزاد ماکو چشم نواز گردشگران

محمد علیپور رحمتی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو در مرز ورودی ایران و اروپا قرار دارد گفت: تمامی افرادی که قصد دارند برای گردشگری از مرز زمینی وارد خاک ایران شوند، ابتدا وارد منطقه آزاد ماکو می‌شوند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه آثار باستانی و ظرفیت‌های تاریخی قابل توجهی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد گفت: ظرفیت‌های ماکو در عرصه‌های گوناگون آثار باستانی، شرایط ویژه آب و هوایی، فرصت‌های اقتصادی و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود گردشگران بسادگی از ماکو دل نکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اگر اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد، گردشگران قبل از آنکه به دیگر نقاط ایران سفر کنند، زمانی را برای گردشگری در منطقه آزاد ماکو توقف می‌کنند گفت: با توجه به جذابیت‌های منطقه آزاد ماکو، ایمان دارم که اگر بخوبی معرفی صورت پذیرد، گردشگران به مقصد ماکو سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

توسعه ماکو با استفاده از بنا‌های تاریخی فراموش شده



وی با اعلام اینکه منطقه آزاد ماکو پیشانی گردشگری ایران است گفت: کسانی که قصد گردشگری از طریق مرز‌های زمینی را دارند، چاره‌ای ندارند مگر آنکه در ابتدا وارد منطقه آزاد ماکو شوند.

علیپور با اعلام اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیت قابل توجهی در جذابیت‌های مناطق جغرافیایی دارد گفت: بزرگترین و زیباترین دریاچه پشت سد، در منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ماکو در یک منطقه اقلیمی متنوع قرار دارد گفت: در ماکو به صورت همزمان هم تابستان و هم زمستان داریم که البته در هر فصلی یک بخش تقویت می‌شود.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مناطق ییلاقی و قشلاقی زیبایی در منطقه آزاد ماکو قرار دارد گفت: هر کدام از این مناطق جغرافیایی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های خاص خودش را دارد.

وی از وجود قلعه‌ای تاریخی در داخل شهر ماکو خبر داد و گفت: این قلعه جذابیت خاص خودش را دارد که گوشه‌ای از تاریخ ایران را به تصویر می‌کشاند.

علیپور با اشاره به اینکه از زمان راه اندازی منطقه آزاد ماکو زمان زیادی نمی‌گذرد گفت: منطقه آزاد ماکو در مقایسه با دیگر مناطق آزاد، جوان است، اما بدلیل تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، مدیریت منطقه آزاد ماکو بخوبی در معرفی ظرفیت‌های این منطقه عمل کرده است.

وی در خصوص رایزنی‌هایی که بین مدیریت منطقه آزاد ماکو با کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد گفت: برای شکوفا کردن منطقه آزاد ماکو، ابتدا باید از ظرفیت‌های همسایگان بهره بگیریم که این رویکرد می‌تواند به گسترش رابطه با دیگر کشور‌ها منجر شود.

نماینده ماکو در مجلس پیگری ها و رایزنی های حسین گروسی را تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: برای آنکه رونق اقتصادی رقم بخورد، به رایزنی و مذاکرات مستمر و البته تاثیرگذار نیاز است که خوشبختانه این مهم در منطقه آزاد ماکو با جدیت دنبال می شود. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: