محسن سیفی در دیدار با مدیران عامل شرایط همکاری را تشریح کرد
کد خبر: ۴۱۰۸۰۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل بانک صادرات ایران در دیدار با مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی شرایط همکاری را تشریح و بر تعامل بیشتر تاکید کرد.

تعامل بانک صادرات ایران با پتروشیمی‌ها در اوج

سالهاست از رویکرد خام فروشی انتقاد می‌کنیم و از آن به عنوان معضل جدی یاد می‌کنیم و سالهاست از رابطه مستقیم بانک و صنعت سخن به میان می‌آوریم و از نامهربانی بانک‌ها با صنایع انتقاد می‌کنیم. این دو مساله نشان می‌دهد که لازم به تجدید نظر در هر دو مورد هستیم و البته لازم است این چالش در قالب دیدار‌های کارشناسی بین طرفین بررسی، راهکار ارایه و مشکلات برطرف شود.

فاصله گرفتن از خام فروشی

پتروشیمی‌ها یکی از مهمترین صنایع تکمیلی در عرصه نفت هستند. پتروشیمی‌ها مواد اولیه بسیاری از صنایع را تولید و تامین می‌کنند، مواد اولیه‌ای که نسبت به تولید آن‌ها بی توجه و برای تهیه آن‌ها ناچار بودیم ارز‌هایی که بسختی تهیه می‌کردیم، برای واردات محصولاتی که امکان تولیدش در داخل وجود داشت، هزینه کنیم. بدتر اینکه نفت را با هزار ترفند می‌فروختیم تا ارز آن‌ها را بسادگی و دو دستی تقدیم کشور‌هایی کنیم که در زمینه صنایع پایین دستی نفت سرمایه گذاری و آینده نگری کرده بودند. اما امروزه صنعت پتروشیمی در صدر قرار گرفته و بخش خصوصی نیز در این زمینه ورود کرده است.

چالش بانک و صنعت

سالهاست مقام معظم رهبری بر تولید تاکید می‌کنند و همه ساله نیز از محقق نشدن سیاستگذاری‌های ایشان انتقاد می‌شود. اما مهم این است که اگر کشور را بر پایه تولید بنا می‌کنیم، باید نگاه مهربانی به تولید داشته باشیم که بخش مهمی از آن، نقدینگی است. واقعیت این است که سرمایه در گردش چالش اصلی و جدی تمامی صنایع است و اگر نقدینگی مورد نیاز صنایع تامین نشود، نه تنها میزان تولید آن‌ها کاهش می‌یابد، بلکه امکان ورشکستگی و تعطیلی بنگاه اقتصادی نیز وجود دارد. بنابر این تمامی صنایع چشم امید به بانک‌ها دوخته و انتظار همکاری جدی در زمینه تامین مالی، دریافت تسهیلات و ارایه خدمات مناسب بانکی دارند.

تعامل و همکاری جدی

بدلیل اهمیتی که وجود دارد، تعامل و همکاری بین صنعت پتروشیمی و بانک به وسیله بانک صادرات ایران با جدیت مطرح شد و مدیرعامل بانک صادرات ایران با مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی نوری، هنگام، مروارید و جم دیدار کرد. محسن سیفی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در این پتروشیمی‌ها که به همت مجموعه همکاران این شرکت‌ها صورت گرفته قدردانی کرد. وی با تشکر از همکاری‌های صورت گرفته بین بانک و پتروشیمی‌ها در طول سال، توسعه همکاری با فعالان این صنعت را رویکرد محوری بانک در دوره تحول برشمرد.

بیشتر بخوانید:

فریاد بانک صادرات ایران از بحران بنگاهداری



بررسی نیاز‌ها و ارایه راهکار‌ها

محسن سیفی در این دیدار‌ها که به همراه یاسر مرادی عضو اجرایی هیات مدیره، سید کاظم مرتضوی اسکوئی معاون شعب، محمد وطن پور معاون بانکداری جامع، مجید مهراسبی معاون بین الملل، عباس حیدری جامع‌بزرگی مدیر شعب استان بوشهر و غلامرضا طالبیان رییس اداره کل بانکداری شرکتی به منظور بررسی روند همکاری‌ها در شرکت‌های پتروشیمی حضور یافته بود، ضمن بررسی نیاز‌ها و درخواست‌ها و در عین حال ظرفیت‌ها و راه‌های همکاری و تعامل بانک با این شرکت‌ها را بررسی و راهبرد‌های بانک برای حل نیاز تأمین مالی و همکاری دوجانبه را تبیین و رویکرد بانک صادرات ایران را در دوره تحول، توسعه تعاملات با شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور از جمله فعالان صنعت پتروشیمی بیان کردند.

رویکرد تحولی

یاسر مرادی عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این دیدار‌ها با بیان رویکرد بانک در دوره تحولی مبنی بر افزایش سهم از شرکت‌های پتروشیمی، از معاونت‌های مربوطه خواستار پیگیری و تسریع در روند امور موضوعات مربوط به این شرکت‌ها شد.

انتظار تعامل بیشتر

برای آنکه عملکرد بانک صادرات نسبت به پتروشیمی‌ها مورد بررسی قرار گیرد، لازم است از زبان مدیران پتروشیمی‌ها این مهم را بشنویم. مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی در این دیدار‌ها با تشکر از حمایت‌های بانک صادرات ایران در طول سال‌جاری اظهار امیدواری کردند که در سال پیش رو شاهد توسعه تعاملات و افزایش همکاری‌های دو سویه باشند و تسریع در انجام درخواست‌های شرکت‌های پتروشیمی را ضروری برشمردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: