April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۹۳۹
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
0
گزارشات میدانی نشان می‌دهد که قیمت انواع خودرو در بازار با افزایش نسبت به دو ماه گذشته روبرو بوده است و مردم عطش بیشتری نسبت به خرید خودرو جدید نشان می‌دهند.

خودرو گران شد؛ مردم صف کشیدند

به نقل از «خبرداری»، این در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو طی چند ماه اخیر بازار به شدت با رکود مواجه بود و قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز، نوسان پیدا کرده بود.

 

حمیدرضا دانش‌پژوه درباره وضعیت بازار خودرو به خبرنگار «خبرداری»، گفت: وضعیت بازار بسیار آشفته و قیمت‎ها روزبه‌روز در حال افزایش است و سیاست‌های خودروسازان نیز در این روند تاثیرگذار بوده است.

 

این فعال بازار افزود: درکل، امسال بازار خودرو شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها چه در بخش خودروهای داخلی و چه در بخش خودروهای وارداتی بود.

 

وی ادامه داد: تا یکی دو ماه اخیر بازار خودرو با توجه به افزایش قیمتی که تجربه کرده بود به حالت رکود رفته بود؛ اما از هفته اول اسفند خریداران به بازار آمدند و درحال حاضر بازار با رونق همراه است و به همین دلیل قیمت‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

 

دانش‌پژوه اظهار کرد: البته دلالان بازار هم بر روند افزایش قیمت‌‎ها تا حد زیادی اثر گذارند و این موضوع باعث شده تا قیمت‌ها ساعتی تعیین شده و هیچ دلیل و منطقی هم پشت آن نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا با افزایش قیمت‌ها بر تعداد خریداران افزوده شده است؟ گفت: همیشه همین روال تکرار می‌شود و این موضوع باعث بیشتر افزایش قیمت‌ها شده است. در حالی که در فروردین‌ماه و هفته‌های اول اردیبهشت بازار بسیار راکد است و به همین دلیل قیمت‌ها هم تا حدی کاهشی می‌شود و زمان خوبی برای خرید است.

 

به گفته این فعال بازار همه اصناف با این اتفاق مواجه هستند که وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود هجوم مردم به بازار زیاد می‌شود و این موضوع فقط برای بازار خودرو نیست و بازار طلا، ارز، لوازم دیجیتال و سایر بازارها هم همین روال را طی می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: ادامه تولید محصول پژو پارس در بهار ۱۴۰۳

 

وی درباره تاثیر خودروهای وارداتی به بازار خودرو و قیمت‌ها نیز گفت: چند ماهی است خبرهایی از واردات خودرو خارجی منتشر می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد حتما روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد و هم خودروهای داخلی و هم خودروهای خارجی کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد؛ البته اگر تعداد واردت قابل توجه باشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: