April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۹۷۳
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
0
رییس پلیس راهور فراجا بیشترین خلافی سال ۱۴۰۲ را مربوط به خودرویی با ۶۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان جریمه اعلام کرد.

رکورددار جریمه در سال ۱۴۰۲ با خلافی ۶۵ میلیون تومانی/ رشد ۶ درصدی جانباختگان تصادفات

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد پلیس پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا به اهم ماموریت‌های پلیس در راستای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی اشاره و تصریح کرد: حوزه ترافیک یک حوزه ویژه و منحصر به فرد است که در زندگی تک تک مردم موثر است.

سردار حسینی در ادامه به افزایش ۰/۷ درصدی جمعیت پرداخت و گفت: تعداد وسایل نقلیه ۴/۸ درصد افزایش داشته و کل تردد اعم از سبک و سنگین ۶/۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تردد در جاده‌ها ۵/۱ درصد، در معابر شهری ۶/۹ درصد و همچنین تعداد گواهینامه و در اصل کاربران ترافیک ۶/۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: تعداد جان‌باختگان ۴/۹ افزایش داشته و متاسفانه ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در ده ماهه در تصادفات جان خود را از دست داده و با ۸۰۵ نفر بیشتر افزایش ۴/۹ درصدی را داشتیم.

وی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه سه عامل اصلی وقوع تصادفات با ۶۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲۵۶۱۳۱ دستگاه نوشماره به شبکه حمل و نقل اضافه شده و کاهش ۲ درصدی داشته است، ادامه داد:تعداد نقل و انتقال هم ۵۱۰۴۱۳۶ دستگاه بوده است که کاهش ۷ درصدی داشته است؛ همچنین ۱۵۳۳۴۲۱ جلد انواع گواهینامه جدید الصدور صادر شده که ۸ درصد افزایش داشته است.

سردار حسینی افزود:تعداد گواهینامه جدید الصدور، تعویضی و المثنی ۲۱۵۴۳۲۳ جلد بوده که ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برخورد با تخلفات و انضباط بخشی جزو مأموریت اصلی پلیس راهور قرار دارد تصریح کرد: برخورد با هنجارشکنی و بی نظمی و تخلفات رانندگی که موجب گره ترافیکی و در وهله دیگر زمینه ساز تصادفات می‌شود در برنامه پلیس راهور قرار دارد.

وی از صدور ۱۵۷ میلیون و ۳۲۰ هزار برگه جریمه برای انواع تخلف در ده ماهه سال جاری خبر داد و گفت: افرایش ۲۸ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

سردار حسینی گفت: یک دستگاه خودرو با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جریمه، رکورددار میزان جریمه در کشور است که توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۲۱۲۶۹۲۶ فقره انواع تصادف در کشور رخ داده است به شدیدترین تصادف سال پرداخت و اعلام کرد: در دوم تیرماه سال جاری در تصادفی که در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد یک دستگاه کامیون و یک خودروی سواری و ۳ وانت به وقوع پیوست ۶ نفر جان باختند و ۲۲ نفر مجروح شدند.

وی در ادامه به تدابیر پلیس برای طرح نوروزی در راستای کاهش تصادف و جان باختگان پرداخت و افزود: متاسفانه در ۲۴ و ۲۵ اسفند سال جاری ۷۴ نفر در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند؛ همچنین در این چند روز شاهد سه فقره تصادف مهم بودیم؛ یکی در نی‌ریز که پژو و پراید تصادف کرده و ۳ نفر جان باختند؛ در تصادفی در خرمشهر و اهواز مابین پژو و سمند ۵ نفر فوت کردند و همچنین در هرمزگان یک سوختکش دچار واژگونی شد که ۴ نفر از اعضای خانواده در پی حریق جان باختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: