کد خبر: ۴۱۰۹۷۵
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
0
تاکنون اراضی مورد نیاز برای ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای کارگران، دانشگاهیان و کارکنان وزارت دفاع تامین شده و هنرمندان و خبرنگاران هم در صف انتظار برای تامین زمین هستند.

تامین اراضی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی دستگاه‌های دولتی در قالب نهضت ملی مسکن

در روز‌های پایانی سال، دولت در حال بستن پرونده‌های مسکن دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت دفاع، وزارت علوم، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است.

طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌هایی که اراضی مازاد دارند، تمامی این اراضی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا از طریق آن اقدام به ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کند. برخی از دستگاه‌ها برای تخصیص اراضی خود مقاومت می‌کردند بنابراین برای آنکه دستگاه‌ها راضی به تخصیص اراضی شوند، تفاهم نامه‌هایی برای ساخت واحد‌های مسکونی نیرو‌های این دستگاه‌ها منعقد شد و تاکنون تفاهم نامه ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و نخبگان وزارت علوم و همچنین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت دفاع منعقد شده است.

در همین رابطه سید جواد سادات مشاور وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور برای تامین مسکن نیرو‌های مسلح از جمله سپاه، ارتش و وزارت دفاع روز گذشته برگزار شد گفت: در برنامه ۴ ساله نهضت ملی مسکن مقرر شده بود که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به این بخش تخصیص یابد که تا به امروز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

او می‌گوید: روز گذشته همزمان با امضای این دستورالعمل ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیرو‌های مسلح اهدا شد و عملیات اجرایی بخشی از این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده هم شروع می‌شود.

سادات بیان کرد: بعد از تعیین تکلیف اراضی، بحث کاربری مشخص می‌شود با توجه به آنکه نیرو‌های مسلح در قالب تعاونی‌ها برنامه‌هایی را در حوزه ساخت مسکن داشته اند عملیات اجرایی ساخت برای این متقاضیان به سرعت انجام می‌شود.

خبرنگاران و هنرمندان در صف انتظار برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: جلسات گذشته با موضوع عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات عملی دانشگاه‌ها و همچنین ساخت مسکن با محور صنعت شهر‌ها برگزار شد و از سوی دیگر عملیات اجرایی ساخت مسکن برای کارگران به تعداد ۱۴۰ هزار واحد مسکونی انجام و اراضی این واحد‌ها تعیین تکلیف شدند.

او گفت: در آینده نزدیک عملیات ساخت مسکن خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران و بحث مسکن اقشار ضعیف جامعه از جمله کمیته امداد اجرایی می‌شود.

سادات یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تزریق این تعداد واحد مسکونی به طور قطع آثار خود را در بازار مسکن طی سال‌های آینده نشان می‌دهد.

روند مطلوب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران

همچنین در همین رابطه جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های استان تهران از سرعت خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر با توجه به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت شاهد آن هستیم که سرعت اجرای پروژه‌ها بهتر شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو پروژه نهضت ملی مسکن در شهر پاکدشت تهران در حال ساخت است که یکی از پروژه‌ها شامل ۶۳۰ واحد بوده که پیشرفت فیزیکی آن به ۹۱ درصد رسیده و در حال محوطه سازی هستیم و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، پروژه بعدی پروژه ۸۲۸ واحدی کبود گنبد پاکدشت بوده و از پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن پاکدشت به شمار می‌رود که از ابتدای دی ماه امسال شروع شده و هم اکنون در مرحله گودبرداری است.

او می‌گوید: برخی از متقاضیان دو یا سه قسط اول را واریز کرده اند که بخش عمده‌ای از این مبالغ صرف صدور پروانه‌های ساختمانی، آماده سازی زمین و سایر هزینه‌ها است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده و بعد از رسیدن به مرحله فنداسیون سرعت اجرای برنامه‌ها دوبرابر می‌شود.

جنتی همچنین به بهره برداری از پروژه ۵۰۰ واحدی در منطقه چیتگر اشاره کرد گفت: در قالب تفاهم نامه با وزارت دفاع پروژه ۵۰۰ واحدی در منطقه چیتگر در قالب بلوک B به بهره برداری خواهد رسید.

۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب واگذاری زمین به متقاضیان درحال اجرا است

براساس این گزارش تخصیص اراضی از سوی دستگاه‌ها نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد به طوری که در این زمینه ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است، از این تعداد، ۴۰۰ هزار واحد در قالب واگذاری زمین به متقاضیان درحال اجرا است. در این طرح‌ها خود مردم کارفرما هستند و با حضور خود مردم اجرای پروژه‌ها در حال پیشرفت است. تجربه نشان می‌دهد هرجا که به مردم اعتماد شد کار‌ها به خوبی پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه در روستا‌ها برای اولین بار اقدام به واگذاری زمین برای مهاجرت معکوس شده است، گفت: زمین حدود ۶۰۰ هزار متقاضی در این بخش تأمین شده است و در حال حاضر به ۷۶ هزار نفر زمین واگذار شده است. همچنین برای ۶۶۲ هزار متقاضی در قالب قرارداد‌های سه جانبه اقدام به ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کردیم. در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، در حال حاضر ۲۴۶ هزار واحد مسکونی در قالب بسته‌های تشویقی و در قالب طرح‌های کلید به کلید و کلید به زمین در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی هم ۴۷۱ هزار واحد مسکونی درحال ساخت است که یک رکورد بزرگ در حوزه ساخت مسکن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: