April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۱۲۴
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
0
در روزهای پایانی سال فروش سینماها از مرز ۱۲۰۰ میلیارد گذشت و تعداد بینندگان سینما هم به مرز ۲۸.۵ میلیون نفر رسید.

سیر صعودی مخاطبان سینما در سال ۱۴۰۲

سینما‌ها امسال موفق شدند تا میزبان ۳۳ درصد جمعیت کل کشور باشند این آمار اگر چه متفاوت محسوب نمی‌شود، اما قابل‌قیاس با شاخص ضعیف سالیان اخیر نیست و برای دوره کنونی سینما‌ها رکورد شکنی خوبی فراهم شده است.

براساس آمار پیش‌بینی شده بود که اگر سینما‌ها با همین دست‌فرمان و درحالی‌که تعداد مخاطبان رو به رشد باشند در مسیر خود به خوبی حرکت کند، مخاطبان سینما در بهمن ۱۴۰۲ از مرز ۲۴ میلیون تومان عبور خواهند کرد. اگرچه این ارقام توانستند در ماه گذشته رکود شکنی کنند، اما در روز‌های پایانی سال توانستیم آمار بسیار خوبی از مخاطبان سینما دوست را مشاهده کنیم و سینمای ایران کمی به دوران ماقبل خود بازگشت؛ بنابراین طبق آمار اگر سینما در روز‌های پایانی سال بتواند تعداد مخاطبان خود را به ۲۸ میلیون نفر برساند، یعنی بیشترین میزان استقبال از سینما‌ها در طول ۲۳ سال برای کشورمان رقم خورده است.

از این جهت روز گذشته محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با روزنامه جام جم گفت: در حوزه سینما به عدد تاریخی مخاطب ۳۰میلیونی نزدیک شدیم و می‌دانید که این عدد از سامانه‌های دقیق خرید بلیت به دست می‌آید و ما به بالای هزار و ۲۰۰ میلیون تومان فروش سینما رسیده‌ایم. ما کار را با ۵۷۰ سینما شروع کردیم و الان نزدیک ۹۰۰ سالن سینما داریم و در پایان دولت ان‌شاءالله این عدد به هزار سالن سینما خواهد رسید. زیرساخت‌ها تقویت شده است، در تئاتر تعداد تماشاگران و در موسیقی میزان حضور مردم در کنسرت‌ها همین گونه بوده است.

در ادامه این روز آمار فروش سینما از مرز ۱۲۰۰ میلیارد و ۲۸.۴ میلیون بیننده عبور کرد و ما شاهد رشد و رونق بسیار خوب فرهنگ و هنر در حوزه سینما شدیم.

همچنین بر اساس وعده وزیر فرهنگ درباره رونق در فضای فرهنگ و هنر کشور، آمار فروش سینما‌ها با ۲۸.۵ میلیون مخاطب سینما دوست از مرز ۱۲۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و تعداد سالن‌های سینما به ۸۳۵ سالن رسید.

بر اساس جداول آمار فروش و ببیندگان سینما‌های سراسر کشور تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد. در سال ۱۴۰۲ فیلم‌های بسیاری، چون فسیل، هتل، هولیا، غریب، بچه زرنگ و... اگران شدند که توانستند مخاطبان بسیار خوبی را جذب کنند.

همچنین در این سال، ۶۱ فیلم در سینما‌ها نمایش داده شدند که در اکران اول ۵۱ فیلم امسال و ۱۰ فیلم، باقیمانده اکران سال گذشته به اکران خود ادامه دادند. امیدواریم برای سال آینده شاهد آمار بسیار خوبی در حضور و استقبال مخاطبان سینمایی داشته باشیم و روز به روز این صنعت هنری رشد چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: