April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور:
کد خبر: ۴۱۱۱۷۰
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
0
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم باید تمامی هشدار‌های صادره از مراجع رسمی و مربوطه را جدی بگیرند.

سیل در کمین ۵ استان کشور/ مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی قوی ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب قرار دارند، بنابراین مردم باید تمامی هشدار‌های صادره از مراجع رسمی و مربوطه را جدی بگیرند.

بابک محمودی در کمیته ویژه پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور که با حضور نمایندگان وزارت نیرو، سازمان مدیریت بحران، پلیس راهور، هواشناسی، اورژانس و بنیاد مسکن در محل مرکز EOC سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: سه شنبه ۲۹ اسفندماه، ۵ استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد تحت تاثیر سامانه بارشی قوی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خط انتقال برق، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

محمودی اضافه کرد: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل ها، اجتناب از سفر‌های برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

وی بیان داشت: در هنگام بارندگی و سیلاب هرگونه تردد یا ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

محمودی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از عشایر نیز درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیر‌های ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محمودی افزود: امیدواریم هموطنان با رعایت اصول ایمنی، سالی توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی نیرو‌های امدادی در ۵ استان مذکور به منظور پاسخگویی امدادی در شرایط بحرانی و هر حادثه احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: