April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۱۸۸
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
0
رییس پلیس فتا کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد کلاهبردار در حوزه جرایم سایبری در کشور دستگیر می‌‌شوند.

دستگیری بیش از ۹۰ درصد کلاهبرداران حوزه سایبری در کشور

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: جرائم حوزه سایبر باید در جای خودشان بررسی شود، اما چند جرم اولویت دار در فضای سایبری به حوزه کلاهبردار‌های اینترنتی مربوط می‌شود که در قالب تماس‌های تلفنی و سفارش اجناس در بازار‌های آنلاین صورت می‌گیرد.

او گفت: بحث بعدی برداشت‌های اینترنتی است که از طریق ارسال لینک‌های آلوده انجام می‌شود که در قالب پیامک‌های خدماتی برای آن‌ها ارسال می‌شود. مورد بعدی دسترسی به داده‌های شخصی افراد است به طور مثال اکانت و رمز اکانت‌ها را در اختیار می‌گیرند.

او در ادامه تصریح کرد: بحث بعدی هتک حیثیت بوده و آخرین نیز موضوع مزاحمت‌های اینترنتی است که در ارتباط با عکس‌های افراد و اطلاعات هویتی آن‌ها می‌تواند باشد و می‌تواند منجر به اخاذی شود.

رییس پلیس فتا گفت: ما برای تمامی این موارد برنامه ریزی کرده ایم. برای بحث کلاهبرداری‌های اینترنتی که ۳۷ درصد جرایم را شامل می‌شود برنامه ریزی دقیقی شده است. در حوزه‌هایی که برای تخلف مجرمین است جلساتی برگزار شده و طرح‌هایی داریم که در سال ۱۴۰۳ اجرایی کرده تا بتوانیم جرایم را کنترل کنیم.

او گفت:اگر افراد لینکی دریافت کردند که تجمیع تمامی اطلاعات هوینی آن‌ها بود تا از صحت لینک مطمئن نشده اند، روی آن لینک کلیک نکنند و اگر قرار است خدماتی از ارگان‌های کشور به آن‌ها داده شود هیچ گاه عجله نداشته باشند چرا که خدمات آن‌ها هرگز قطع نخواهد شد. بهتر است از پایگاه‌های داده مرجع اطلاعات کسب کنند و سپس تصمیم به کلیک روی لینک بگیرند. در حال حاضر بالای ۹۰ درصد مجرمین حوزه سایبری دستگیر می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: