April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۲۲۱
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
0
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد در ماه مارس درباره یک عملیات تروریستی در مسکو به مقامات روسیه هشدار داده شده است.

کاخ سفید: به مسکو در مورد حمله تروریستی هشدار داده شده بود

ریانووستی با استناد به اظهارات آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش داد، ایالات متحده در ماه مارس اطلاعاتی درباره آماده سازی یک حمله تروریستی در مسکو دریافت کرد و آن را با طرف روسی در میان گذاشت.

او گفت: در اوایل ماه جاری، دولت ایالات متحده اطلاعاتی در مورد یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده در مسکو دریافت کرد که احتمالاً در مکان‌های شلوغ از جمله کنسرت‌ها رخ خواهد داد. این باعث شد وزارت امور خارجه آمریکا هشداری عمومی برای آمریکایی‌های مستقر در روسیه صادر کند.

لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا و وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که ایالات متحده به سرعت اوکراین را از هرگونه ارتباط با حمله تروریستی در پایتخت روسیه تبرئه کرد، بدون اینکه از آنچه واقعاً در مسکو رخ داد اطلاعی داشته باشد. این نشان می‌دهد، واشنگتن اطلاعاتی در مورد این حمله دارد، اما این اطلاعات را از مسکو پنهان کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در کانال تلگرامی خود، بیانیه آمریکا را زیر سوال برد و گفت: «مقامات واشنگتن بر چه اساسی در بحبوحه این حادثه درباره بی گناهی کسی نتیجه گیری می‌کنند؟ اگر ایالات متحده اطلاعات موثقی در این راستا دارد پس باید فوراً به طرف روسیه منتقل شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: