May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۲۷۹
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
0

جرثقیل‌های پشت کامیونی ابزارهای مهمی در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل، برای بالابردن و جابه‌جایی مصالح و قطعات محسوب می‌شوند. از خدمات جرثقیل‌های پشت کامیونی به‌عنوان یک نوع مخصوص استفاده‌شده تا به امور مختلفی در حوزه‌های گوناگون به‌خوبی پاسخ دهند. کرایه جرثقیل 7 تن، 15 تن، 20 تن و حتی اوزان دیگر این خودروها رواج بالایی دارد. این نوع جرثقیل‌ها بر روی لاستیک‌ها نصب و تحرک و توانایی حمل بار و وزن بیشتری نسبت به جرثقیل‌های ثابت دارند. اجاره جرثقیل‌های پشت کامیونی به دلیل ویژگی‌های فنی برتر مانند قطع کن وینچ، قابلیت افزودن جیپ، امکان نصب صندلی یا کابین، بدنه فولاد آلیاژی، قابلیت نصب بر روی خودرو دو محور، وجود خنک‌کننده روغن، پایه‌های کاملاً هیدرولیکی موردتوجه ویژه هستند. در این مقاله به نکات جذاب این ماشین‌ها که کرایه جرثقیل‌های پشت کامیونی را پررونق ساخته می‌پردازیم.

اولین نکته جذاب: تنوع بالا در میان جرثقیل‌های پشت کامیونی

جرثقیل پشت کامیونی روی دستگاه‌های حاملی نصب‌شده که منحصراً برای کار جرثقیل طراحی نشده‌اند. بدین ترتیب این جرثقیل‌ها روی شاسی یک کامیون سوار شده‌ که با تمهیدات خاصی برای پذیرش جرثقیل تقویت‌شده است. ولی جرثقیل‌های پشت کامیونی دارای انواع مختلفی هستند، به همین دلیل از میان آن‌ها می‌توان به اجاره جرثقیل 3 تن ، 7 تن، 10 تن و دیگر ظرفیتی‌ها پرداخت و حتی ازنظر ساختاری نیز به مدل‌های مختلف این ماشین صنعتی رجوع کرد. مدل‌های مختلف جرثقیل‌های پشت کامیونی را ازنظر ساختار بیشتر بررسی می‌کنیم.

  • جرثقیل‌های تلسکوپی: این نوع جرثقیل‌ها دارای بوم قابل تمدید و کششی هستند. به فواصل مختلفی رسیده، بنابراین برای کارهای نیازمند به مانور بیشتر مناسب می‌باشند. شرکت‌های اجاره جرثقیل در تهران به این نوع ماشین‌ها توجه ویژه دارند؛ زیرا انتخاب اول بسیاری از مدیران پروژه‌ها هستند.

  • جرثقیل‌های کامیونی بدون کابین: این نوع جرثقیل‌ها بدون کابین بوده، ازاین‌رو می‌توان بر روی آن انواع دیگر تجهیزات باربری را نصب نمود. اجاره جرثقیل‌های پشت کامیونی بدون کابین در کاربردهایی که نیاز به کابین نبوده و جایگزین دیگری نیاز است، بسیار مناسب هستند.

  • جرثقیل‌های کامیونی با کابین: این نوع جرثقیل‌ها دارای کابین هستند و برای کاربردهایی که نیاز به کابین برای حمل و جابه‌جایی بار است، حضورشان الزامی می‌باشد.

  • جرثقیل‌های برجی متحرک: این نوع جرثقیل‌ها بر روی چرخ زنجیری، کامیون یا ریل نصب‌شده تا قابلیت حرکت را بیابند و برای کاربردهایی که نیاز به جابه‌جایی جرثقیل هستند، کارآمدتر ظاهر شوند. دارای دو مدل جرثقیل‌های برجی با بوم افقی و جرثقیل‌های برجی با بوم زاویه‌دار هستند.

  • جرثقیل‌های چرخ‌ لاستیکی: این دستگاه‌ها به‌صورت خود کششی عمل نموده و دارای موتور مخصوص به خود بوده که هم وظیفۀ جابه‌جایی ماشین و هم تأمین نیروی لازم برای کارکرد مناسب جرثقیل را بر عهده‌دارند. می‌توان انواع جرثقیل‌های چرخ‌ لاستیکی را به دو گروه جرثقیل‌های بوم شبکه‌ای (بوم خشک) و بوم تلسکوپی تقسیم‌بندی نمود.

نکته مهم: باتوجه‌به اشتراک اساسی انواع جرثقیل‌ها، حمل عمودی بارها، در یک طبقه‌بندی اولیه و اساسی می‌توان این ماشین‌ها را به دو گروه اصلی جرثقیل‌های ثابت و جرثقیل‌های متحرک تقسیم‌بندی نمود. هر یک از این مدل‌ها برای کاربردهای خاصی طراحی‌شده‌ و بسته به نیازهای کاربر، می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

دومین نکته جذاب: تحمل اوزان بالا توسط جرثقیل‌های پشت کامیونی

ظرفیت این جرثقیل‌های بالا بوده به همین دلیل کرایه جرثقیل‌های پشت کامیونی گاهاً برای بارهای تا 800 تن نیز صورت می‌پذیرد. استفاده از پایه‌های تعادلی این مزیت را به این جرثقیل‌ها داده است. در هنگام برداشتن اجسام سنگین، از پایه‌های تعادل برای حفظ استحکام و تعادل جرثقیل استفاده می‌شود که این امر توانایی این نوع جرثقیل‌ها را ارتقا بخشیده است.

سومین نکته جذاب: مشخصات فنی عالی جرثقیل‌های پشت کامیونی

جرثقیل‌ها از دوران باستان تا امروز تکامل‌یافته‌اند. از جرثقیل‌های چوبی در مصر باستان تا جرثقیل‌های مدرن با قدرت‌های بالا، جرثقیل‌ها تاریخچه‌ی طولانی دارند. ولی جرثقیل‌های پشت کامیونی در صنعت به دلیل مشخصات فنی ایده‌آل راه‌یافته‌اند. این جرثقیل‌ها بر روی کامیون‌ها نصب‌شده در جاده‌ها رفت‌وآمد می‌کنند. برای کارهای نیازمند سرعت و دقت گزینه‌ای عالی هستند. این ماشین‌آلات علاوه بر پوشش سرعت‌های بالا قابلیت نصب تجهیزات اضافی را نیز دارند. می‌توان در زمان درخواست خدمات جرثقیل‌های پشت کامیونی از شرکت مربوطه خواست تا به جرثقیل‌ تجهیزاتی مانند شاهین خودروبر، وینچ هیدرولیکی، شاخک لیفتراکی، چنگک هیدرولیکی، بیل هیدرولیکی یا سبد را اضافه نماید.

چهارمین نکته جذاب: دستورالعمل استفاده ساده جرثقیل پشت کامیونی

اگرچه کرایه جرثقیل 7 تن، 10 تن، 20 تن جرثقیل‌ها نیاز به‌دقت و اطلاعات کافی دارد. ولی برای استفاده از جرثقیل‌های پشت کامیونی با دستورالعمل سخت و پیچیده‌ای مواجه نمی‌شویم. فقط کافی است، قبل از استفاده، جرثقیل را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که جرثقیل به‌درستی به کامیون نصب‌شده و قفل‌ها و پیچ‌ها به‌درستی فشرده‌شده‌اند. سپس تنظیمات اولیه مانند تنظیم بوم‌ها را انجام داده و مطمئن شوید که کنترل‌ها و دستگیره‌ها در جای مناسب قرار دارند. حال دیگر جرثقیل آماده بارگیری و تخلیه است. فقط در هنگام برداشتن اجسام سنگین، از پایه‌های تعادل برای حفظ استحکام و تعادل جرثقیل استفاده کرده و از محیط اطراف خود مطلع شده در مسیر مناسب حرکت کنید و از موانع پیشرو دوری نمایید.

پنجمین نکته جذاب: مزایای فراوان جرثقیل کامیونی

اجاره جرثقیل‌های پشت کامیونی برای بالابردن و جابه‌جایی مصالح، قطعات کارگاهی و ابزارهای صنعتی و حمل‌ونقل انجام می‌شود. به همین دلیل جرثقیل‌ پشت کامیونی همیشه در رقابتی سخت با نمونه‌های مشابه قرار داشته؛ اما به دلیل مزایای فراوانش اغلب پیروز میدان بوده است.

  • تحرک و امکان نقل‌مکان:

جرثقیل‌های کامیونی متحرک هستند و به‌راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌شوند. این مزیت به‌ویژه در پروژه‌هایی که نیاز به تغییر مکان مکرر دارند، بسیار مفید است. با استفاده از جرثقیل‌های کامیونی، می‌توانید به‌صورت کارآمد و ایمن مصالح را جابه‌جا کنید.

  • سرعت راه‌اندازی بالا:

جرثقیل‌های کامیونی با سرعت بالا راه‌اندازی شده و به‌سرعت نیز بارها را بارگیری یا تخلیه می‌کنند. این ویژگی در کارهایی که زمان اهمیت فراوانی دارد، بسیار سودمند به نظر می‌رسد.

  • انعطاف‌پذیری فراوان:

این جرثقیل‌ها قابلیت تغییر و تنظیم دارند، پس با کرایه جرثقیل‌های پشت کامیونی به نیازهای مختلف پروژه‌ها به‌سهولت پاسخ می‌دهیم. حتی به‌راحتی قابل بازرسی بوده و بررسی منظم آن‌ها برای‌آنکه از عملکرد ایمنشان اطمینان حاصل شود، چندان دشوار نیست.

  • کاربری چندمنظوره:

جرثقیل‌های کامیونی برای کارهای مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ازجمله حمل و جابه‌جایی مصالح ساختمانی، بارگیری و تخلیه کانتینرها، کار در محیط‌های معدنی و صنعتی و حمل‌ونقل ماشین‌آلات سنگین از معروف‌ترین کاربردهای این ماشین‌ها است. ولی جرثقیل‌های کامیونی به‌راحتی در فضاهای محدود نیز قابل‌استفاده هستند. این ویژگی در محیط‌هایی که فضای کافی برای نصب جرثقیل‌های بزرگ نیست، بسیار مفید می‌باشد.

  • هزینه‌های کمتر نسبت به جرثقیل‌های ثابت:

نصب و راه‌اندازی جرثقیل‌های کامیونی هزینه‌های کمتری نسبت به جرثقیل‌های ثابت دارد. این ویژگی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که نیاز به جرثقیل ارزان‌قیمت دارند، مزیت می‌باشد.

ششمین نکته جذاب: امکان انتخاب ظرفیت دلخواه جرثقیل‌های کامیونی

خدمات جرثقیل‌های پشت کامیونی در صنعت ساختمان، عمدتاً برای جابه‌جایی مصالح به فواصل و ارتفاعات مختلف و نصب قطعات گوناگون است. این ماشین‌ها در ظرفیت‌های مختلف ارائه‌شده به همین دلیل کارفرمایان علاقه‌مند به کرایه جرثقیل 7 تن و متصدیان نیازمند به اجاره جرثقیل 3 تن و حتی ظرفیت‌های دیگر، بدون محدودیت به نمونه باب میل خود دست می‌یابند. ولی در انتخاب نوع و ظرفیت جرثقیل، عوامل مهمی مؤثر می‌باشند که به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

  • ارتعاشات ایجادشده توسط بار: بارهای سنگین ارتعاشاتی ایجاد می‌کنند که اندازه‌گیری آن برای جرثقیل و حمل بی‌خطر بار مهم است.

  • هزینه‌های کلی: علاوه بر قیمت جرثقیل‌ها که به عوامل مختلفی مانند ظرفیت باربری، ارتفاع دسترسی، شعاع دسترسی، نوع جرثقیل و کیفیت ساخت بستگی دارد. هزینه‌های نگهداری، نصب و سایر عوامل مالی نیز در انتخاب جرثقیل تأثیر دارند.

  • توانایی‌های جرثقیل: مهم‌ترین عامل در انتخاب جرثقیل، ظرفیت باربری آن است. ظرفیت حمل، دامنه دوران، سرعت حرکت و دیگر ویژگی‌ها در این زمره جای می‌گیرند.

  • شرایط غالب کار: آیا جرثقیل در فضای باز یا در داخل کارگاه استفاده می‌شود؟ همچنین میزان استفاده از دستگاه نیز مهم است. تعداد و مدت‌زمان استفاده از جرثقیل نیز در انتخاب آن باید لحاظ شود.

  • ارتفاع دسترسی: ارتفاع دسترسی جرثقیل به میزان فضای موردنیاز شما برای جابه‌جایی بارها بستگی دارد. باید جرثقیلی را انتخاب کنید که ارتفاع دسترسی آن به‌اندازه کافی بوده تا بارهای خود را در ارتفاع موردنظر بلند کنید.

  • شعاع دسترسی: شعاع دسترسی جرثقیل به میزان فضایی که جرثقیل می‌تواند در آن حرکت کند بستگی دارد. باید جرثقیلی را انتخاب کنید که شعاع دسترسی آن به‌اندازه کافی باشد تا بتوانید بارهای خود را در فضای موردنظر جابه‌جا کنید

  • شرایط محیطی: در برخی موارد، شرایط محیطی نیز می‌تواند در انتخاب جرثقیل مؤثر باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر محیط کاری در فضایی با دمای بالا یا پایین قرار دارد، باید از جرثقیلی استفاده کنید که برای این شرایط مناسب باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: