April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۳۴۵
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
0
یک مقام بلندپایه حماس در موضوع تبادل اسرا گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال مانع‌تراشی در مسیر هرگونه توافق است.

واکنش حماس به طرح رژیم صهیونیستی درباره مبادله اسرا

یک مقام بلندپایه حماس در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی در موضوع تبادل اسرا گفت که این رژیم به دنبال مانع‌تراشی در مسیر هرگونه توافق است.

این رهبر حماس که به نامش اشاره نشده در گفتگو با الجزیره تاکید کرد موضع رژیم صهیونیستی که واسطه‌های مصری و قطری در جریان آن قرار گرفتند، بسیار منفی است و هدف از آن مانع‌تراشی بر سر راه هرگونه توافق است.

منابع آگاه شنبه شب در گفتگو با شبکه الجزیره طرح رژیم صهیونیستی در مذاکره با حماس برای مبادله اسرا را فاش کردند و گفتند که این طرح عملا مخالفت با توقف جنگ و تلاش‌های بین المللی است.

این منابع که الجزیره به نامشان اشاره نکرده، به این شبکه قطری گفته‌اند که خواسته‌های غیر منطقی تل‌آویو شامل مخالفت با مسائلی مانند توقف جنگ، خروج نیروهایش از نوار غزه و بازگشت بدون قید و شروط آوارگان است.

این منابع همچنین گفته‌اند که اسرائیل شرط گذاشته که در مرحلۀ نخست از توافق، ۴۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند و طرح تل‌آویو شامل یک توافق ۳ مرحله‌ای است.

براساس گزارش این منابع، رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد داده که ۲ هفته پیش از آغاز اجرای توافق، به‌صورت روزانه، ۲ هزار آواره فلسطینی نیز به شمال نوار غزه بازگردند.

در ادامه زیاده خواهی رژیم اسرائیل آمده است که این رژیم با درخواست حماس برای آزادی ۳۰ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد در قبال آزادی یک سرباز زن مخالفت کرده است.

این منابع گفته‌اند: اسرائیل تنها با آزادی ۵ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد موافقت کرده و گفته که افرادی را که باید آزاد شوند، خود تعیین خواهد کرد، نه حماس.

از دیگر شروط رژیم صهیونیستی آن است که اسرای محکوم به حبس ابد در صورت آزادی، باید به خارج از فلسطین منتقل شوند.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات برای تبادل اسرا با مقاومت کارشکنی می‌کند، اقدامی که موجی از خشم را در میان صهیونیست‌ها به دنبال داشته و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را در اعتراض به این کارشکنی به خیابان‌ها کشانده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: