۱۶۰۲ به صورت مستمر و بی درنگ فعال است
کد خبر: ۴۱۱۴۵۷
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
مرکز ۱۶۰۲ به صورت مستمر و بی درنگ فعال است که نشان می دهد پاسخگویی و مشتری مداری بیمه تعاون در اوج قرار دارد.

پاسخگویی و مشتری مداری بیمه تعاون در اوج

در شرایطی که همه ساله بر اهمیت تولید تاکید می‌شود، شاهد کاهش سهم تولید از اقتصاد کشور هستیم و در مقابل سهم خدمات رشد چشمگیری دارد. برای اثبات این ادعا کافی است به آمار‌ها و بررسی مراکز معتبر توجه کنیم. مرکز پژوهش‌های مجلس در سلسله بررسی‌هایی که از وضعیت واقعی اقتصاد ایران منتشر کرده، به تحلیل رشد اقتصادی و پیش‌بینی وضعیت اقتصاد پرداخت. در این گزارش آمده که مقایسه تولید ناخالص داخلی کشور نسبت به سال ۱۳۹۰ نشان می‌دهد این متغیر حدود پنج درصد رشد کرده است. همچنین بررسی وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران نسبت به سال آغازین دهه ۹۰ حاکی از آن است که میان چهار گروه اصلی کشاورزی، نفت، خدمات و صنایع و معادن، تنها ارزش افزوده گروه صنایع و معادن نسبت سال ۱۳۹۰ کاهش داشته و به ۹۵ درصد از ارزش افزوده سال ۱۳۹۰ رسیده است.

تاثیر دیگر بخش‌ها بر خدمات

اگرچه مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده در بازه زمانی مورد بررسی، ارزش افزوده گروه‌های کشاورزی، نفت و خدمات به ترتیب ۲۷، ۹ و ۷ درصد رشد کرده، اما رشد بخش خدمات متاثر از دیگر بخش‌های اقتصادی است و بیشترین وابستگی را به دیگر بخش‌های اقتصاد ایران دارد. به عبارت بهتر رشد بخش خدمات تابعی از رشد بخش‌های دیگر اقتصاد است.

افزایش سهم خدمات

بررسی وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ۱۳۹۰ نشان می‌دهد سهم بخش خدمات از کل تولید ناخالص داخلی همواره رو به افزایش بوده و از ۵/۴۶ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۳/۴۸ درصد در ۱۴۰۲ رسیده است.

ضریب نفوذ بیمه

بیمه در بین اقتصاد بخش خدمات، جایگاه ویژه‌ای دارد، اما از دیگر بخش‌ها تاثیر می‌گیرد. اگر واقع بین باشیم، هیچ فعالیتی نیست که بدون مدیریت ریسک با بیمه، با آرامش به فعالیت خود ادامه دهد و آینده نگری باعث استقبال بیشتر از صنعت بیمه شده است. اظهارات رییس کل سابق بیمه مرکزی در مورد ضریب نفوذ بیمه در ایران، اهمیت و البته چالش این بخش را نشان می‌دهد. مجید بهزادپور با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در اغلب کشور‌های جهان ۷ درصد است گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۵۷ درصد شده بود، اما بعد از افزایش نرخ دلار این رقم کاهش یافت. وی در تشریح دلایل بروز این مهم گفت: محاسبات تولید ناخالص ملی بر اساس دلار است و به خاطر افزایش نرخ ارز و تورم تغییر پیدا می‌کند، بنابراین نسبت گردش مالی صنعت بیمه به تولید ناخالص داخلی (GNP) کاهش پیدا می‌کند و ضریب نفوذ بیمه کشور ما در مقایسه با رقم جهانی ۷ درصدی، در رتبه کمتری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تکیه بیمه تعاون بر کرسی نمایندگی ایران در جهان


تاثیرگرانی دلار بر بیمه

رییس کل سابق بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در کشور‌های جهانی، ارزش تولید ناخالص ملی و حق بیمه‌های دریافتی براساس دلار محاسبه می‌شود گفت: در کشور ما هم تا زمانی که بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان بود، این ضریب خوب بود،، اما به خاطر افزایش نرخ دلار، هم رقم تولید ناخالص داخلی و هم ضریب نفوذ بیمه پایین آمد و این برای آینده صنعت بیمه خوب نیست. باید صنعت بیمه در کشور ما قوی‌تر شود و سهمش از اقتصاد ملی افزایش یابد.

سودده بودن بیمه

با وجود بی توجهی مردم به صنعت بیمه، از صنعت بیمه استقبال می‌شود که برای اثبات این ادعا می‌توان سودده بودن تمامی شرکت‌های بیمه را مدنظر قرار داد. این در حالی است که رقابت در صنعت بیمه بسیار بالاست چرا که ۳۱ شرکت بیمه در سراسر کشور فعال هستند و شاهد تقاضا برای تاسیس شرکت‌های بیمه جدید و نظر مساعد بیمه مرکزی در دادن مجوز به این شرکت‌ها هستیم

اهمیت مشتری مداری

باید پذیرفت که تعدد شرکت‌های بیمه، حق انتخاب را برای مردم ایجاد می‌کند و هرچقدر حق انتخاب بیشتر باشد، شرکت‌های بیمه باید مشتری مداری را بیشتر در دستور کار قرار دهند. یکی از شرکت‌های بیمه که با درایت بدنبال جلب مشتری بوده، بیمه تعاون است. بیمه تعاون جلب مشتری را با صرف هزینه پاسخگویی، در دستور کار قرار داده و این ارتباط را حتی در روز‌های تعطیل برقرار کرده است.

۱۶۰۲ نماد تعهد بیمه تعاون

بیمه تعاون بر ارتباط بی‌وقفه حتی در ایام نوروز تاکید دارد و به همین دلیل اعلام کرد؛ با پیشگامی در ایجاد خط تماس چهار رقمی ۱۶۰۲، نه تنها یک گام بلند در جهت تحقق اصول مشتری‌مداری برداشته، بلکه با گذشت زمان، این اقدام به نمادی از تعهد و پایداری شرکت در خدمت‌رسانی به مشتریان تبدیل شده است. بیمه تعاون راه‌اندازی این خط را که مدت‌ها پیش صورت گرفته، نشان‌دهنده عزم راسخ بیمه تعاون برای فراهم آوردن دسترسی آسان و پاسخ‌گویی سریع به مشتریان توصیف و تاکید کرد: این تدبیر، با هدف ارتقای تجربه مشتریان و ایجاد ارتباطی مستمر و موثر، به‌طور مستقیم بر رضایت و وفاداری آن‌ها تأثیر گذاشته و به عنوان یک استاندارد در صنعت بیمه شناخته می‌شود.

ارایه خدمات دایمی

بیمه تعاون اعلام کرد: در ایام نوروز باستانی، زمانی که شادی و آرامش در فضای کشور حاکم است، بیمه تعاون با ارائه خدمات بی‌وقفه از طریق شماره ۱۶۰۲، اطمینان می‌دهد که مشتریان گرامی حتی در این ایام خاص نیز می‌توانند به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشند. این تدبیر، نشان‌دهنده تعهد ما به ارائه خدمات دایمی و بی‌درنگ است، تا اطمینان حاصل شود که هیچ سوال یا نیازی بی‌پاسخ نماند و نوروزی خوش برای همگان رقم بخورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: