April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۵۶۲
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
0
مقاومت و صبر مردم غزه در برابر نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی و عبارت‌هایی که از قرآن به کار می‌برند باعث آشنایی مردم سراسر جهان با قرآن شده است.

غزه چطور آمریکایی‌ها را شیفته قرآن کرد؟

تصویر اسلام برایشان چیزی جز جنگ و خونریزی نبود. دینی که هر کجا پا بگذارد دست‌هایش به خون آلوده می‌شود و ویرانی با خودش به سوغات می‌آورد. اسلام در نگاه‌شان مقصر تمام خون‌های بی‌گناهی بود که بر زمین ریخته شد، مقصر آدم‌هایی که زنده زنده سوزانده شدند و جنین‌هایی که با چاقو از شکم مادر بیرون کشیده شدند. البته این تفسیری بود که سال‌ها گروهک‌های تروریسی و داعش با جنایت‌هایی که به اسم اسلام رقم زدند برای مردم دنیا ساختند. تصویر و تفسیری خشن، ترسناک و آلوده به خون!

اما مردم غزه با شروع طوفان الاقصی و در روز‌های سخت جنگ، زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، زخم به تن خریدند و این نقاب دروغین از چهره اسلام انداختند. مسلمانان مظلوم غزه که در محاصره شدید دشمن حتی از آب و غذا هم محروم شدند از همین جغرافیای کوچک دریچه‌ای بزرگ به سوی اسلام باز کردند دریچه‌ای که پیامبر و راهنمای بسیاری از مردم در سراسر جهان شد!

اخبار غزه این دختر مسیحی را مسلمان کرد!

روزی که برای اولین بار اخبار اتفاقات غزه را پس از شروع طوفان الاقصی خواند اصلا فکرش را نمی‌کرد قرار باشد مسیر زندگی‌اش به دست همین مردم رنج دیده و مصیبت کشیده تغییر کند. صحبت از «اَبی» زن جوان مسیحی آمریکایی است که جنایت‌های اسرائیل باعث شد او تبدیل به یکی از حامیان سرسخت فلسطین شود و صفحه مجازی‌اش رسانه‌ای باشد برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه به جهان.

هربار که او پدری را می‌دید که تکه‌های پیکر خانواده‌اش را از زمین جمع می‌کند، یا مادری که نوزاد کفن‌پیچ شده‌اش را به دست گرفته است، یا کودکان کم سن و سالی که به یک‌باره داغ تمام خانواده به دلشان نشسته است، کنجکاو بود بداند ایمان مردم غزه چیست که نمی‌گذارد در این سیاهی محض کمر خم کنند و باز خدایشان را شکر می‌کنند و او را ناظر می‌دانند.

همین کنجکاوی‌ها ابی را با قرآن آشنا کرد و او در کمال تعجب در فضای مجازی‌اش اعلام کرد پاسخ سوالاتی که سال‌ها در ذهن او بوده و هیچ‌وقت برای آن‌ها جوابی پیدا نکرده را در قرآن یافته است. شگفتی و منطق قرآن اَبی را حسابی تحت‌تاثیر قرار داد تا آنجا که خودش را «دختر مسیحی که قرآن می‌خواند» معرفی می‌کرد، اما پس از مدتی اعلام کرد که مسلمان شده است و شهادتین گفته است. اَبی گاهی با حجاب مقابل دوربین حاضر می‌شود، در حال تمرین نماز خواندن است و می‌گوید: گرچه هنوز اشتباهاتی دارد و دین او کامل نیست، اما در تلاش است که به یک مسلمان واقعی تبدیل شود.

نظرات پست‌های اَبی در اینستاگرام و تیک‌تاک پر شده از کاربرانی که از یکدیگر نحوه پیدا کردن قرآن به زبان‌های مختلف را می‌پرسند. این زن آمریکایی، بسیاری از غیرمسلمانان را نیز مشتاق کرد تا در فهم آیات قرآن کاوش کنند و برای سوالات ذهن خود به سراغ آن بروند.

زوج آمریکایی رمضان را همراه مردم غزه روزه می‌گیرند

البته اَبی تنها کسی نیست که به واسطه وقایع اخیر و حمایت از غزه، با قرآن و اسلام آشنا شده است. در آغاز ماه رمضان، خداوند در این ماه مهمانی، دو مهمان تازه داشت. «جفری شان کینگ» نویسنده و فعال رسانه‌ای آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم فلسطین و مواضع ضداسرائیلی خود مشهور است، با انتشار ویدئویی از مسلمان شدن خود و همسرش همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.

جفری شان کینگ در صفحه مجازی خود نوشت: «در مسجد شهادتین را گفتیم و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به اسلام مشرف شدیم. با شما مسلمانان نماز می‌خوانیم، این صبح همراه با بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، روزه را شروع می‌کنیم.»‌

این فعال آمریکایی تمام حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی را برای به اشتراک گذاشتن جنایات ارتش اشغالگر در غزه اختصاص داده است و به همین خاطر بار‌ها تهدید به قتل شده است.

تیک‌تاکر معروف چطور مسلمان شد؟!

«من ویدئویی ساختم که در آن تحسین خود را نسبت به مقاومت فلسطینی‌ها ابراز می‌کردم و مردم نظر دادند: خب دختر آن‌ها مسلمان هستند و دین آن‌ها اسلام است. آیا قرآن خوانده‌ای؟» این چند جمله شرح مسلمان شدن مگان رایس تیک تاکر معروف آمریکایی از زبان خودش است. او که با بیش از نیم‌میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی حامی مردم فلسطین در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی بود به گفته خودش همیشه در میان ویدیو‌هایی که از مردم غزه منتشر می‌شد به دنبال منبع قدرت آن‌ها می‌گشت.

چه چیزی باعش می‌شد در شرایط دردناکی که شاید آدمی وجود خدا را هم از این همه سختی منکر شود و به او گلایه و شکایت ببرد، مردم غزه بگویند الحمدالله؟! وقتی فهمید راز پایداری و مقاومت مردم غزه در برابر نسل کشی اسراییل آموزه‌های قرآنی است، در یک پخش زنده در صفحه تیک تاک خود شهادتین خواند و مسلمان شد.

مگان رایس پس از مسلمان شدنش یک گروه قرآن در تیک تاک راه اندازی کرد تا به دنبال‌کنندگانش درباره اسلام آموزش دهد. او در یک پست اینستاگرامی توضیح داد که هدف از این کار مبارزه با اسلام هراسی، نژادپرستی است. مگان رایس در شبکه‌های اجتماعی روزانه آیات قرآنی را که می‌خواند، به زبان انگلیسی به اشتراک می‌گذارد.

وقتی پروفسور دانشگاه کالیفرنیا شهادتین گفت!

مقاومت مردم غزه به تازگی دستاورد جدیدی با خود به همراه داشت یا بهتر است بگوییم عضو تازه‌ای که به دین مبین اسلام مشرف شده است. پروفسور هنری کلاسن استاد مشهور چشم پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و پیتسبورگ که پیشگام و مبدع در زمینه سلول‌های بنیادی و بازسازی شبکیه است.

دختر جوان نروژی نیز یکی از کسانی است که مسیرش را از دل خونین غزه و زیر بمباران‌های صهیونیست پیدا کرده است. این چند وقت پای تصاویر خونینی که از اهل غزه به دست دنیا رسید زیاد این جمله را شنیده «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» همین رمز پیروزی مردم فلسطین هم رمز هدایت این دختر نروژی شد.

در حاشیه راهپیمایی‌هایی که در حمایت از مردم غزه در کشور‌های مختلف انجام شد، یک مرد از یک مسلمان می‌خواهد که نحوه مسلمان شدن را به او آموزش دهد. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها توسط کاربران دیده شده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: