April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۵۶۹
۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
0
معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه برای برقی شدن قطار مشهد خبر داد.

قطار مشهد _ چناران برقی می‌شود

همزمان با برنامه‌ریزی برای برقی کردن قطار به ویژه در شهر‌های جدید و برای مسیر کلان شهر به شهر‌های جدید برقی شدن قطار‌های حومه‌ای به ویژه در شهر‌های جدید در دستور کار شرکت عمران شهر‌های جدید قرار گرفت. یکی از پروژه‌هایی که بعد از گذشت چندین سال با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دستور کار قرار گرفت برقی شدن قطار مشهد - گلبهار - چناران بوده است.

در همین رابطه سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید بعد از گذشت ۱۹ سال از اجرای پروژه قطار برقی مشهد ـ گلبهار ـ چناران خبر داد و گفت: در همین زمینه در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهمنامه تکمیل کار‌های باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به امضاء رسید.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه این پروژه ملی، براساس کار کارشناسی و نشست‌های تخصصی همکاران شرکت عمران شهر‌های جدید و گلبهار برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر پروژه و استفاده مردم، این پروژه در مرحله اول به صورت «ریل باس» بعد از ریل‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید ایران گفت: همزمان با بهره‌برداری بحث الکتریکال و سیگنالینگ مسیر هم پیگیری خواهد شد تا هدف اصلی که استفاده از ظرفیت قطار برقی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر است نیز انجام شود.

غفوری افزود: اواخر سال گذشته تفاهمنامه‌ای با موضوع تکمیل کار‌های باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام و ابلاغ شد تا شاهد بهره‌برداری از پروژه ملی قطار برقی مشهد به شهرجدید گلبهار تا پایان دولت سیزدهم باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید کشور درباره آخرین وضعیت این پروژه ضمن اشاره به اینکه تملک ۹۸ درصد مسیر پروژه قطار برقی به صورت کامل انجام شده است اعلام کرد: در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توانیم ریل گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کنیم.

وی تاکید کرد: در قسمت کار باقیمانده تونل از ۴کیلومتر اشاره شده در حال حاضر یک کیلومتر حفاری به صورت اتریشی به صورت کامل انجام شده است.

قطار حومه‌ای مشهد ـ گلبهار ـ چناران سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز شد.

براساس این گزارش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برقی شدن قطار‌های حومه‌ای بوده است که در حال حاضر اجرای این اقدام بعد از گذشت چندین سال در یکی از مسیر‌های پرتردد به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: