April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۳۸
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
در این گزارش نگاهی به علت حمله اسرائیل به سفارت ایران از نگاه کارشناسان خواهیم داشت.

جنون شامگاهی نتانیاهو/ چرا اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد؟

عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تروریستی خود و انفعال جامعه جهانی با شش موشک جنگی سفارت ایران که جزئی از خاک کشورمان محسوب می‌شود را هدف قرار داد که سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهانشان و همچنین جمعی دیگر به مقام رفیع شهادت نائل شدند. این اقدام چندی پس از تخریب بیمارستان الشفای شهر غزه و شش ماه جنایت علیه زنان و کودکان فلسطینی صورت گرفت.

اسرائیل مستاصل این روز‌ها که در جنگ غزه شکست خورده به حربه‌هایی، چون رویای تجزیه ایران و اقدامات عجولانه متوسل می‌شود تا به نوعی از منجلابی که با تجاوز به غزه برای خود ساخته خلاص شود و این بار، چون استراتژی جز بحران سازی ندارد سفارت ایران را مورد حمله قرار داد تا اخبار رسانه‌ها را چند روزی از غزه دور کند که قطعا این اقدام باپاسخ ایران در زمان مناسب روبرو خواهد شد.

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی چنین جرم و جنایت‌هایی را مرتکب می‌شود و مراکز دیپلماسی را هدف قرار می‌دهد.

نتانیاهو تعادل روانی خود را از دست داده است

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تجاور اسرائیل به سفارت ایران با بیان این که نتانیاهو بدلیل شکست‌های پی در پی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین المللی است و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

جنون شامگاهی نتانیاهو/ چرا اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و گفت شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

حمله به سفارت ایران خلاف قوانین بین المللی است
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درواکنش به تعرض رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران گفت : اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات و نادیده گرفتن تمامی حقوق بین المللی ، ضوابط حاکم جهانی و ناشی از درماندگی و از دست دادن تعادل روحی و روانی سردمداران رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: حمله به کنسولگری آن هم ساختمانی که پرچم ایران بر آن برافراشته بود بر خلاف تمامی قوانین بین المللی است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. همچنین شهادت جمعی از بهترین فرزندان این ملت را تبریک و تسلیت می‌گوییم و قطعا این اقدام با پاسخ درخور مواجه خواهد شد.

میر احمدی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که پاسخش با محاسبات دقیق و تانی و بدون قرارگیری در تله‌های دشمنان خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران تصمیمات هوشمندانه و مدبرانه خواهد داشت و پاسخ دردناکی به این جنایت خواهد داد.

وقتی کاخ سفید هم بی‌خردی نتانیاهو را گردن نمی‌گیرد
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه گفت: ما در حال مشورت با متحدان خود در منطقه هستیم و اطلاعات در مورد این حمله در دمشق را جمع آوری می‌کنیم و همیشه نگران اقدامات در منطقه که تشدید کننده تنش‌ها باشد، هستیم.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایات صهیونیست‌ها در سوریه بیان کرد: صهیونیست‌ها در غزه مدام با ناکامی مواجه می‌شوند و تعادل روانی خود را برای مواجه با شکست در برابر مردم مظلوم فلسطین از دست داده اند و از همین رو دست به اقدامات دیوانه واری می‌زنند که از جمله آنها حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.

وی ادامه داد: این دیوانگی صهیونیست‌ها بی پاسخ نخواهد ماند و آنچه بیش از همه آنها را به عدم تعادل در اقداماتشان رسانده عدم تحقق اهدافشان در برابر مردم مظلوم غزه است که به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست پیدا نکرده اند. صهیونیست ها بیش از همه مقاطع تاریخ ۸۰ ساله خود در حال شکست خوردن هستند .

عمویی خاطر نشان کرد: شهادت مستشاران ایرانی برای آنها دستاوردی نخواهد داشت و مقاومت خطی پایدار و درختی بالنده است که ثمرات آن در تزلزل وجودی رژیم صهیونیستی  و نفرتی است که در افکار عمومی نمایان است.

جنون شامگاهی نتانیاهو/ چرا اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد

جلوی توحش اسرائیل را بگیرید!
کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین الملل معتقد است حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها که مکانی خاص و بین المللی است و در چارچوب قوانین بین المللی منع شده است و این حمله نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها خود را از هر قاعده‌‌ای در نظام بین الملل مستثنی می‌دانند و در استمرار توحش خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند. این وظیفه سازمان ملل متحد است که در این زمینه‌ها اقداماتی عمومی انجام دهد و جلوی اینگونه توحش تمام عیار صهیونیست‌ها را بگیرد.

وی ادامه داد: اما این که چرا صهیونیست‌های کودک‌کش در این زمان به این شکل عمل می‌کنند دلیلش استیصال آن‌ها در جنگ با جبهه مقاومت است. آن‌ها تصور می‌کردند در این جنگ ظرف ۴۰ روز بساط محور مقاومت را بر می‌چینند و حزب الله را جمع و جور می‌کنند، اما اکنون ۶ ماه از آن جنگ نابرابر گذشته و نه تنها به اهداف خود نرسیده‌اند بلکه خود هم اظهار کرده اند که باید پرچم تسلیم را بالا ببرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد به دلیل فشار نیرو‌های مقاومت در یمن و همچنین مقاومت در سایر جبهه‌ها آن‌ها عصبانی هستند و از سر استیصال به مناطقی حمله می‌کنند تا جمهوری اسلامی دست از حمایت از مقاومت بردارد و یا افکار عمومی را در کشور‌هایی مانند سوریه بشورانند تا دولت سوریه‌ هم دست از حمایت از مقاومت بردارد. نکته بعد که باعث می‌شود صهیونیست‌ها بخواهند جبهه جنگ را به مناطق دیگری ببرند پذیرش شکست در جبهه اول خود یعنی غزه است.

یزدان پناه تاکید کرد: جنایاتی که صهیونیست‌ها در این ۶ ماه اخیر انجام داده اند نشان دهنده آن است توانایی و رویارویی با نیرو‌های نظامی به صورت مستقیم را ندارند و با ترور‌های این چنینی سعی می‌کنند فرار رو به جلو داشته باشند و و همه این‌ها کمک می‌کند تا به این تحلیل برسیم که حیات سیاسی صهیونیست‌ها و جغرافیای آن‌ها رو به پایان است و راه ماندن به هر قیمتی در سرزمین‌های اشغالی برای آن‌ها وجود ندارد.

جنون شامگاهی نتانیاهو/ چرا اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد

موضع حماس به تجاوزموشکی اسرائیل به سفارت ایران
ساعاتی پس از وقوع این اقدام تروریستی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت ایران و سوریه دانست.

حماس با بیان اینکه این حمله، تنش‌زایی خطرناک است، با ایران و سوریه در خصوص این تجاوز ابراز همبستگی کرد و گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم که برای ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل و سران جنایتکار آن، دست به اقدام بزند تا حملات آنان به نوار غزه و منطقه متوقف شود.

واکنش رسانه های جهان و مزدور به تعرض اسرائیل به سفارت ایران چه بود؟
در حالی که اغلب رسانه های جهان حداقل در لباس بی طرفی  تعارض رژیم صهیونیستی به گوشه ای از خاک ایران را اطلاع رسانی می‌کردند برخی رسانه های معلوم الحال مانند ایران اینترنشنال که از هیچ تلاشی برای تلطیف چهره کثیف رژیم صهیونیستی روی گردان نیستند و پول می‌گیرند تا برای نتانیاهو تبلیغ کنند این تعارض علنی به سفارت ایران را منتسب به اسرائیل اعلام کردند و با طرح مباحث کارشناسی با کارشناسان همفکر خود سعی داشتند تا برای اسرائیل مظلوم نمایی کنند.

به نظر می‌رسد  که به اسرائیل به دلیل قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر آتش بس دائم در غزه و عدم وتو آمریکا تحت فشار زیادی قرار دارد و با هر دستاویزی تلاش می‌کند تا جنگ را از غزه به بیرون بکشدو از فشار داخلی و بین المللی علیه خود بکاهد اما ظاهرا فراموش کرده که جمهوری اسلامی قطعا در زمان مناسب پاسخ درخوری به این موضوع خواهد داشت همانطور که دست درازی های پیش از این را نیز با سیلی محکمی جواب داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: